پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 13 مرداد 1399 ، 36 : 20

کد خبر : 20296

از 0 نفر 0

استاندار کربلا پذیرش زائر در عاشورا را هم ممنوع کرد

استاندار کربلا پذیرش زائر در عاشورا را هم ممنوع کرد

با شیوع کرونا در عراق، استاندار کربلا از عدم پذیرش زائر به این شهر در دهه اول محرم و به‌ویژه عاشورای حسینی، مطابق با دستور مراجع خبر داد. او پیش‌تر درباره مراسم روز عرفه هم گفته بود که امکان پذیرش زائر در این روز وجود ندارد.تحلیل 

با شیوع کرونا در عراق، استاندار کربلا از عدم پذیرش زائر به این شهر در دهه اول محرم و به‌ویژه عاشورای حسینی، مطابق با دستور مراجع خبر داد. او پیش‌تر درباره مراسم روز عرفه هم گفته بود که امکان پذیرش زائر در این روز وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در عراق موجب نگرانی مسئولان این کشور شده است تا جایی که برخی از شهرهای این کشور همچنان قرنطینه هستند.
بر همین اساس، استاندار کربلا نیز پس از اعمال محدودیت از روز عرفه تا عید غدیر و ممنوعیت تردد در این ایام برای ورود و خروج زائران، اکنون با نزدیک شدن به ایام محرم از زائران حسینی خواسته تا برای زیارت اباعبدالله (ع) در دهه اول محرم برنامه‌ریزی نکنند.
به‌طوری که به گفته استاندار کربلا، دهه اول محرم و به‌ویژه تاسوعا وعاشورای حسینی امکان پذیرش زائر داخلی وهمچنین خارجی وجود ندارد.
این تصمیم استاندار کربلا پس از استفتا آیت‌الله سیستانی مرجعیت شیعه مبنی بر کاهش تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا و ترغیب افراد به استفاده از فضای مجازی و تلویزیون برای عزاداری محرم صورت گرفته است.
با این تصمیم استاندار کربلا، نه تنها ایرانیان و زائران سایر کشورها، مشتاقان زیارت حسینی از شهرهای مختلف عراق هم امکان تشرف به کربلا و زیارت سیدالشهدا (ع) را در دهه اول محرم ندارند.
با توجه به وضعیت موجود و تصمیم متولیان عراقی، در صورت ادامه فراگیری کرونا در عراق و به‌ویژه کربلا، به نظر می‌رسد برپایی اربعین حسینی نیز امسال متفاوت از سال‌های گذشته صورت گیرد.

تحلیل خبر

همه‌گیری ویروس مرموز کووید 19 بخشی از سرنوشت مکتوم بشر در قرن بیست و یکم است و درحال‌حاضر هیچ فردی یارای مقابله با آن را ندارد و تنها راهی که پیش روی همگان قرار دارد، پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوطه است.
همچنین در این زمینه از سوی تمام مقامات و شخصیت‌های دینی و مذهبی بر اجرای دقیق و کامل اصول بهداشتی برای پیشگیری از فراگیری بیشتر این ویروس مرگ‌آفرین، تصریح و تأکید شده است؛ اما متأسفانه پدیده‌هایی که از آن‌ها به‌عنوان «تحجر» و یا «ریاپیشه‌گی» یاد می‌شود، در چنین هنگامه‌ای به یاری و همکاری ویروس می‌شتابند و کمر به قربانی کردن انسان‌ها می‌بندند و بر رفتار و اعمال خود پای می‌فشارند.
این جماعت به‌اصطلاح کاتولیک‌تر از پاپ و مسلمان‌تر از پیامبر (ص)، بر اجرای مراسم همچون سال‌های قبل اصرار می‌ورزند و حتی برای رسیدن به مقصود، کشته شدن را جایز اعلام می‌دارند، گویی بنابر نظر این‌گونه ریاکاران، خودکشی که ازجمله گناهان کبیره شمرده شده بدون اشکال است و باید برای رسیدن به مقصود مرتکب خطا و گناه شوند!
تردیدی نیست که متحجران به فلسفه عاشورا هیچ‌گونه وقوفی ندارند و نه‌تنها از مغز و نغز آن بویی نبرده‌اند، بلکه در نگاه به پوسته قیام کربلا نیز دچار تاریکی و خاموشی شده‌اند.
با این اوصاف اصولی‌ترین راه پیش روی ما برای نابودی ویروس غیرقابل مشاهده و مرموز کرونا، بی‌اعتنایی جامعه به این‌گونه ویروس‌های مخوف قابل مشاهده و جاهل
است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها