پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 22 مرداد 1399 ، 53 : 21

کد خبر : 20359

از 0 نفر 0

نظارت مدیریت بحران بر ایمنی مخازن سوخت شهران و ری

نظارت مدیریت بحران بر ایمنی  مخازن سوخت شهران و ری

به دنبال نگرانی که از پست اینستاگرامی یک عضو شورای شهر تهران در مورد مخازن سوخت شهران به وجود آمد، رئیس سازمان مدیریت بحران کشوراعلام کرد که وزارت نفت اطمینان‌های لازم را در مورد ایمنی مخازن سوخت در تهران داده است.+تحلیل خبر

به دنبال نگرانی که از پست اینستاگرامی یک عضو شورای شهر تهران در مورد مخازن سوخت شهران به وجود آمد، رئیس سازمان مدیریت بحران کشوراعلام کرد که وزارت نفت اطمینان‌های لازم را در مورد ایمنی مخازن سوخت در تهران داده است.
اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ایمنی مخازن سوخت در منطقه شهران تهران گفت: زمانی که این مخازن در آن منطقه ساخته شد، هیچ بافت مسکونی در آنجا وجود نداشت و کم کم با توسعه شهر ساختمان‌ها به آن محدوده رسیدند و امروز آن مخازن در مجاورت بافت شهری قرار گرفته‌اند. البته این فقط مربوط به مخازن شهران نیست و مخازن سوخت در شهرری هم وجود دارد.
وی با بیان اینکه مدیریت بحران همواره نگرانی جدی بابت ایمنی این مخازن چه در شهران و چه در شهرری داشته است، گفت: از سال‌ها قبل نیز با توجه به همین نگرانی مکاتباتی با وزارت نفت انجام شده که مستندات آن هم وجود دارد. عوامل وزارت نفت نیز اقدام به ایمن‌سازی این محیط کرده و تمهیداتی را برای جلوگیری از نشت سوخت و وقوع حوادث انجام داده‌اند.

تحلیل خبر

بی‌تردید اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت کاری مسئولان ذی‌ربط باشد. همان‌گونه که در زمینه بهداشت و درمان، پیشگیری حرف اول را می‌زند، در مسائل شهری و ایمنی اماکن، پیشگیری از وقوع حوادث ناگواری که جان و مال مردم را تهدید می‌کند، باید نخستین اولویت کاری شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مسئول باشد و این امر مهم و حیاتی به‌طور مستمر مورد نظارت و ارزیابی دستگاه قضایی نیز قرار گیرد.
سال‌های طولانی قرار است، کارگاه‌ها و واحدهای خدماتی خطرآفرین و آسیب‌زا از درون شهرها و کلان‌شهرها به خارج از محدوده مرکزی و مسکونی، اداری و تجاری منتقل شود و حتی سایت ویژه‌ای نیز برای استقرار این‌گونه مشاغل و حِرَف درنظر گرفته شده اما تاکنون در این زمینه هیچ‌گونه اقدام جدی و اساسی صورت نگرفته است.
بسیاری از خانه‌های به‌اصطلاح «کُلنگی» در محدوده مرکزی شهر به انبارهای بزرگ پارچه، کابل و وسایل برقی، مواد آتش‌زا و ... مبدل شده اما از سوی متولیان امر هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است.
واحدهای تعویض روغن اتومبیل در کنار و مجاورت مناطق مسکونی، تعمیرگاه‌هایی که در آن‌ها از بنزین و مواد آتش‌زا استفاده می‌شود و ... هرلحظه می‌تواند شهر را با خطرات سهمگینی مواجه کند.
همین امسال شاهد آتش گرفتن و انفجار محل نگهداری کپسول‌های گاز LPG در بولوار امیرکبیر شیراز بودیم و مشاهده کردیم که این محل از هیچ استانداردی برای دپوی کپسول گاز برخوردار نبوده و البته موارد مشابه متعددی نیز در گوشه و کنار شهر وجود دارد که رهاشده و بدون کنترل باقی مانده است.
سازمان آتش‌نشانی باید اماکن، انبارها، کارگاه‌ها و .... خطرآفرین و تهدیدکننده جان و مال شهروندان را در مرتبه نخست، شناسایی و سپس در مورد آن‌ها تصمیمات جدی و اساسی اتخاذ کند و اقدامات ایمنی و قانونی مربوطه را انجام دهد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها