پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 28 مرداد 1399 ، 15 : 20

کد خبر : 20406

از 0 نفر 0

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر خبر داد: تامین ۲میلیون و ۱۵۰هزار دوز واکسن آنفلوآنزا از برندهای مرغوب اروپایی

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر خبر داد: تامین ۲میلیون و ۱۵۰هزار دوز واکسن آنفلوآنزا از برندهای مرغوب اروپایی

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از اقدامات انجام شده جهت تأمین دو میلیون و ۱۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری خبر داد و گفت: این واکسن‌ها از برندهای مرغوب اروپایی تأمین خواهد شد و حداکثر تا ۲۰ روز آینده در تهران خواهد بود.+ تحلیل خبر 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از اقدامات انجام شده جهت تأمین دو میلیون و ۱۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری خبر داد و گفت: این واکسن‌ها از برندهای مرغوب اروپایی تأمین خواهد شد و حداکثر تا ۲۰ روز آینده در تهران خواهد بود.
به گزارش ایسنا، دکتر حسن صفاریه درباره اقدامات جمعیت هلال‌احمر برای تأمین واکسن آنفلوآنزا در سال جاری با توجه به‌احتمال همزمانی کووید-۱۹ با آنفلوآنزا، گفت: مدیریت بحث واردات واکسن با سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است؛ به طوری که سازمان غذا و دارو اعلام مناقصه کرد و سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر نیز در این مناقصه شرکت کرد.
رئیس سازمان تدارکات پزشکی افزود: جمعیت هلال‌احمر در این مناقصه متعهد به تأمین دو میلیون واحد دوز واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری شده و موظف به واردات آن هستیم.
وی در این باره افزود: همچنین از یک منبع دیگری هم ۱۵۰ هزار دوز وارد می‌کنیم و به این ترتیب سهم ما در واردات واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری دو میلیون و ۱۵۰ هزار دوز خواهد بود که از واکسن‌های مرغوب برند اروپایی آن را تأمین خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر، تأکید کرد: این واکسن‌ها حداکثر تا ۲۰ روز دیگر در تهران است. طبق مقررات، پس از ورود این واکسن‌ها به کشور، سازمان غذا و دارو مدیریت توزیع آن را بر عهده می‌گیرد و امر توزیع به شرکت‌های پخش و از جمله شرکت پخش سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر سپرده می‌شود. در جمعیت هلال‌احمر نیز متناسب با سهمیه‌ای که دریافت می‌کند، این واکسن‌ها در داروخانه‌های هلال‌احمر در سراسر کشور توزیع خواهد شد.
وی در پاسخ به سؤال درباره قیمت احتمالی واکسن آنفلوآنزا در سال جاری، گفت: خوشبختانه این واکسن‌ها ارز دولتی دریافت می‌کنند و با قیمت‌های مناسبی در سطح کشور عرضه خواهند شد.

تحلیل خبر 

همه‌گیری ویروس مرموز کووید 19 هرچند آسیب‌های جدی را به مردم جهان وارد کرد، اما همگان را متوجه لزوم تزریق واکسن برای مقابله با دیگر ویروس‌ها و باکتری‌ها کرد و به شمار بالایی از افرادی که این اقدام حیاتی را به سخره می‌گرفتند و گاهی نیز در فضای مجازی نسبت به آن ایجاد شک، تردید و شبهه می‌کردند، هشدار داد و ذهن آنان را در این مورد روشن کرد.
با توجه به قرار گرفتن در وضعیت موجود و بالا رفتن سطح نگرانی‌های درست و اصولی بین اقشار جامعه، بی‌تردید تقاضای استفاده از واکسن‌های مختلفی که در فصل پاییز تزریق آن‌ها ضروری شمرده شده است، بالا می‌رود و به‌طورمعمول سوءاستفاده‌کنندگان و محتکران نیز شاخک‌های خود را تیز می‌کنند تا اینکه در حد توان خود به چپاول و غارت مردم بپردازند.
چنانچه دستگاه‌های مسئول و موظف از هم‌اکنون تمهیدات لازم را در این زمینه درنظر نگیرند و برنامه‌ریزی‌های مربوطه را صورت ندهند، باز هم باید شاهد و ناظر ایجاد بازار سیاه و خالی کردن جیب مردم توسط آدمک‌های تهی از درک و فهم انسانی و فروتر از حیوانات، باشیم.
دولت نیز باید این امر مهم و حیاتی را در برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار خود قرار داده و بودجه لازم را نیز به آن اختصاص دهد. درغیراین‌صورت خدای ناکرده با فاجعه شمار بالای مرگ‌ومیرهای پاییزی مواجه خواهیم شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها