پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 4 شهریور 1399 ، 47 : 20

کد خبر : 20442

از 0 نفر 0

فرمانده ناجا: مردم سفر نروند

فرمانده ناجا: مردم سفر نروند

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس در هر شرایطی در خدمت مردم و کنار آنان است، از عزاداران حسینی، مداحان و ... به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی کرد.+ تحلیل خبر

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس در هر شرایطی در خدمت مردم و کنار آنان است، از عزاداران حسینی، مداحان و ... به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی کرد.
به گزارش ایسنا سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از مقام شامخ پزشکان مدافع سلامت مراکز درمانی ناجا درباره همکاری نیروی انتظامی با وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ما از روزهای اول جلساتی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم و همکاری‌ها از نخستین روزهای شیوع این ویروس در کشور آغاز شد و این تعاملات، همکاری‌ها و همدلی‌ها نتایج خوبی برای جامعه و مردم داشته و بیانگر آن است که پلیس در هر شرایطی در خدمت مردم و کنار آنان است.
اشتری در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره تعطیلات پیش رو و توصیه به مردم اظهار کرد: از مردم می‌خواهم برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان، توصیه‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی بگیرند و از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند، بخصوص تأکید و توصیه من به مردم و به ویژه عزاداران این است که به سفر نروند و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقید باشند.

تحلیل خبر

به‌طورمعمول، پلیس با هدف تأمین امنیت جامعه گام‌هایی را برای مقابله با مجرمان و متخلفان هم پیش‌بینی و هم اجرایی می‌کند که البته گام‌های پلیسی بر اساس موازین قانونی صورت می‌گیرد؛ اما آنچه گاهی بر همگان آشکار و روشن می‌شود، اَعمال و رفتار افرادی است که حکایت از فقر فرهنگی، نبود سواد لازم، ناآگاهی‌های خطرناک و ... دارد که ضرر و زیان‌های ناشی از آن‌ها، به‌مراتب سنگین‌تر و آسیب‌زاتر از جرم‌ها و تخلف‌هایی است که در قانون تعریف و مشخص شده، چراکه ناآگاهی و فقر سواد، می‌تواند بدون آنکه شخص نیت آسیب و صدمه و لطمه داشته باشد، موجب زیان‌هایی شود که اغلب جبران‌ناپذیر است. ازاین‌رو پلیس باید برای مقابله با آسیب‌های سنگینِ ناآگاهان نیز چاره‌اندیشی کند و همچنین قوانین مرتبط با آن از سوی مراجع ذی‌ربط مصوب، تدوین و تنظیم
شود.
کرونا به میزان بالایی توانست این واقعیت را آشکار کند که مقابله با ناآگاهی نه‌تنها ضروری‌تر از تقابل با جرم و تخلف بوده، بلکه از اهمیت بیشتری برخوردار است و به ما آموخت که در مواقع آسیب‌رسانی ناآگاهان نیز پلیس باید به‌طورجدی و قاطعانه وارد عمل شود تا جامعه را از شر نادانی و ناآگاهی مصون بدارد. همچنین این ویروس مرموز و موذی از ضعف‌های دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی به‌روشنی پرده‌برداری کرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها