پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 11 شهریور 1399 ، 28 : 19

کد خبر : 21470

از 0 نفر 0

اعترافات جدید «ک‌. الف» تجاوز به دختران دانشجو به خاطر هیجان!

اعترافات جدید «ک‌. الف»   تجاوز به دختران دانشجو به خاطر هیجان!

ک. الف» که به اتهام آزار جنسی و تجاوز به دختران دانشجو دستگیر شده است، در بازجویی‌ها انگیزه خود را از این کار، هیجان بیان کرده است.+ تحلیل خبر

ک. الف» که به اتهام آزار جنسی و تجاوز به دختران دانشجو دستگیر شده است، در بازجویی‌ها انگیزه خود را از این کار، هیجان بیان کرده است.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، چندی قبل هشتکی در فضای مجازی به راه افتاد که در آن دختران و زنانی را که مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند تشویق کرد پرده از این ماجرا بردارند.
به دنبال این هشتگ بود که سریال آزار و اذیت‌های مردی به نام «ک. الف» از سوی قربانیان یکی‌یکی برملا شد و هر دختر با انتشار ماجرایی راز آزارهای خود از سوی این جوان را فاش کرد. آنها مدعی شدند پس از آشنایی با این پسر و رفتن به خانه وی، با خوردن مشروبات الکلی، بیهوش و قربانی جنایت سیاه او شده‌اند.
بدین ترتیب پرونده‌ای در شعبه سوم دادسرای امنیت اخلاقی تشکیل شد و به دستور بازپرس روح‌الله رضاپور گتابی، متهم دستگیر شد. این متهم ۳۳ ساله لیسانس باستان‌شناسی دارد و در مغازه کتابفروشی دوستش مشغول به کار بود.
وی همچنین علاوه بر باستان‌شناسی علاقه زیادی به بومگردی دارد و تورهای گردشگری نیز برگزار می‌کرد. متهم در بازجویی‌ها مدعی شده که با قربانیانش در فضای مجازی آشنا شده و آنها با پای خود به خانه‌اش آمده‌اند و فقط به خاطر هیجان این کارها را انجام داده است و هیچ تنفری از زنان نداشته است.

تحلیل خبر

متأسفانه عوامل بازدارنده افشای شماری از اتفاقات و حوادث تلخ و زهرآگین در جامعه ما موجب شده است که مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از این وضعیت، بتوانند به‌راحتی به نیات پلید خود جامه عمل بپوشانند.
شرم بدون وجاهت، ترس بی‌مورد از ریختن آبرو، وحشت از عواقب بازگویی رخدادها و ... همه موجب شده است که افراد دیوصفتی که به‌مراتب از حیوانات پست‌تر هستند، به سوءاستفاده‌های جنسی بپردازند و قربانی‌های خود را برای تمام طول عمر با مشکلات و اختلال‌های روانی مواجه کنند.
چه بسیار از قتل‌هایی که قاتلان بدون بازگویی علل ارتکاب به کُشتن افراد، مرتکب شده و می‌شوند و چه بسیار رازهای نهفته‌ای که در این زمینه برای همیشه سربسته مانده و می‌ماند.
بدون تردید برای جلوگیری از عملیاتی شدن نیت زشت‌سیرت‌ها و پَست‌فطرت‌هایی که در سطح جامعه به زندگی خفت‌بار خود ادامه می‌دهند، نیازمند ایجاد نوعی دگرگونی و تحول اجتماعی در رمزگشایی رازهایی از این دست هستیم تا افرادی که مورد سوءاستفاده‌های جنسی قرار می‌گیرند، بدون وحشت و ترس از افشای اتفاقات، قادر شوند دادخواهی کنند و دیوهای انسان‌نما را به سزای اعمال پلید خود برسانند.
در طول سال‌های متمادی، از زبان افرادی که مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند شنیده و می‌شنویم که در دام شیادان افتاده‌اند و به‌خاطر ترس از ریختن آبرو و رخدادهای متعاقب آن، به‌موقع خود، نتوانسته‌اند از اتفاق تلخی که برای آنان رخ داده، پرده‌گشایی کنند و اوضاع و احوال اجتماعی باعث شده است که دم فرو بندند و از دادخواهی چشم بپوشند.
جامعه باید از این‌گونه باورهای اجتماعی که به وسیله و ابزار برای فرومایه‌ها و زشت‌خوها مبدل شده است، گذر و قبح‌زدایی کند. به‌گونه‌ای که تنها عمل متعرض زشت جلوه یابد و مورد تعرض واقع‌شده بتواند بدون هیچ‌گونه واهمه‌ای به قانون متوسل و ریشه افراد به‌مراتب بدتر از جنایتکار، کنده شود. البته در این رابطه نباید نقش بسیار مؤثر و مفید آموزش‌های لازم در این زمینه را از نظر دور داشت و به وظایف بسیار بااهمیت دستگاه‌هایی مانند آموزش‌وپروش و همچنین خانواده‌ها اشاره‌ای نداشت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها