پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 28 شهریور 1399 ، 11 : 21

کد خبر : 21508

از 0 نفر 0

فرمانده ناجا: نیازمند حمایت‌های قضائی هستیم

فرمانده ناجا:  نیازمند حمایت‌های قضائی هستیم

فرمانده نیروی انتظامی در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا بر لزوم حمایت‌های قضائی از نیروهای پلیس در جریان اجرای مأموریت‌ها تأکید کرد.+ تحلیل خبر 

فرمانده نیروی انتظامی در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا بر لزوم حمایت‌های قضائی از نیروهای پلیس در جریان اجرای مأموریت‌ها تأکید کرد.
به گزارش ایسنا سردار حسین اشتری در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا (نشست فصلی - ویدئو کنفرانسی) با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت‌های نیروی انتظامی اظهار کرد:
وی خطاب به رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به دلیل کثرت و تنوع مأموریت‌ها نیازمند حمایت‌های بیشتر قضائی هستیم و در مواردی چون آیین دادرسی کیفری، قانون به کار گیری سلاح و ... مشکلاتی داریم که انشااله با عنایت حضرت عالی و حمایت‌های قضائی این موانع نیز مرتفع می‌شود و همکارانم با روحیه ایثارگری و انقلابی مضاعف برای ارائه خدمات روزافزون تلاش کنند.
اشتری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تعامل بیش از پیش با قوه قضائیه و مقننه تأکید کرد و گفت: تعامل با قوای سه گانه می‌تواند به ارتقای نظم و امنیت در کشور منتج شود بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه خدمات به مردم بهره ببریم.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی امروز در مسیر رشد و پویایی است، تصریح کرد: همه با هم تلاش کنیم که به هدف‌گذاری‌هایمان در طرح تحول ناجا به ویژه در فرآیند هوشمندسازی پلیس برسیم.

 

تحلیل خبر

تأمین امنیت شهروندان هرچند که برابر قانون و مقررات، برعهده پلیس و نیروی انتظامی است، اما از پیشگیری در این رابطه گرفته تا رسیدن به مطلوب، همکاری و انجام وظایف محوله از سوی دیگر ارگان‌ها، سازمان‌ها، نهادها و .....، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
رسانه‌ها، دستگاه‌های آموزشی و پرورشی، قوای سه‌گانه و ... همه در ایجاد و احساس امنیت به سهم خود نقش ایفا می‌کنند و باید آنچه را که برعهده دارند، به‌خوبی و به‌طورکامل انجام دهند.
به‌طورمثال، سرقت چند متر کابل مخابرات که در بسیاری از معابر شیراز برای سارقان ساده و عادی، کار چندان دشواری نیست، می‌تواند در روند زندگی شماری از شهروندان اخلال و اختلال ایجاد و ده‌ها و بلکه صدها برابر آن خسارت وارد کند. خسارت‌هایی که گاهی جبران‌ناپذیر می‌شوند و برای همیشه فرد و یا افرادی را از بهره‌مندی‌هایی محروم می‌کنند.
همین مثال ساده و عادی می‌تواند زنجیره پیوسته و وابسته دستگاه‌های مسئول را نسبت به امنیت و برقراری آن به‌روشنی نمایان کند.
در مرتبه نخست باید پرسید که چرا فقر و ناچاری تا این درجه وجود دارد که یک معتاد ولگرد برای تأمین مواد مخدر مصرفی خود، اقدام به سرقت چند متر کابل کند؟ و بررسی و رسیدگی به حال‌وروز چنین فلاکت‌زدگانی برعهده کدام دستگاه است؟
دوم اینکه چرا محل عرضه و یا امکان فروش کابل‌های سرقتی وجود دارد و این امر مورد توجه و دقت کافی قرار نمی‌گیرد؟
سوم اینکه مطالبه شهروندان در این زمینه متوجه کدام سازمان، ارگان و تشکیلاتی است که باید عهده‌دارترمیم و جبران سریع و رفع مشکل باشد؟ و پاسخگوی مردم در این رابطه آیا مخابرات است و یا کلانتری محل؟
چهارمین نکته نیز به نحوه و چگونگی تأسیسات مخابراتی برمی‌گردد و این پرسش را به ذهن متبادر می‌کند که چرا کابل‌کشی‌ها به‌گونه‌ای است که امکان هرگونه سوءاستفاده در این زمینه به سهولت فراهم شده و اخلال‌گران و سارقان می‌توانند نیت شوم خود را بدون هیچ بیمی عملی کنند؟
این مثال ساده به این دلیل مطرح و عنوان شد که تأییدی بر لزوم حمایت‌های قضایی مورد اشاره فرمانده ناجا، هم از پلیس و هم از شهروندان باشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها