پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 29 شهریور 1399 ، 48 : 19

کد خبر : 21517

از 0 نفر 0

هنرمندانی که از آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد حمایت کردند

هنرمندانی که از آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد حمایت کردند

اهالی فرهنگ و هنر با پیوستن به پویش ارمغان ۵ در آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد مشارکت کردند.+ تحلیل خبر

اهالی فرهنگ و هنر با پیوستن به پویش ارمغان ۵ در آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد مشارکت کردند.
به گزارش روابط عمومی حوزه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، ۵ چهره فرهنگی و هنری کشورمان با مشارکت در پویش ارمغان ۵، از آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد حمایت کردند.
گوهر خیراندیش، کمال تبریزی، شبنم مقدمی، پانته آ پناهی‌ها و گیتی خامنه از جمله چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که از این پویش حمایت کرده‌اند.
حوزه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن تقدیر از اقدام خداپسندانه این هنرمندان اعلام کرد دور پنجم پویش ارمغان از عاشورا آغاز شده و تا اربعین ادامه خواهد داشت.
این پویش با شعار زندان جای مادران نیست در تلاش است با جلب حمایت مردم، امکان آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد که توان مالی رهایی از زندان را ندارند، فراهم کند.
در حال حاضر ۱۹۷ نفر از زندانیان زن در سطح زندان‌های کشور واجد شرایط هستند و هموطنان می‌توانند از طریق حساب‌های ستاد دیه کشور جهت کمک به آزادی آنها اقدام کنند.

تحلیل خبر

مشارکت در امور خیر از سوی هر فردی قابل‌تحسین و ستودنی است. اما چنانچه این امر به خدمت ریا، عوام‌فریبی، موج‌سواری و .... درآید، نه‌تنها زیبنده نیست بلکه زیان آن به‌مراتب بیشتر از بازدارندگی در امور نیکوکارانه است.
مشارکت تنی‌چند از اهالی فرهنگ و هنر با پیوستن به پویش ارمغان ۵ در آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد، کاری خداپسندانه و خیرخواهانه است اما گاهی شماری از به‌اصطلاح سلبریتی‌ها با سوار شدن بر امواجی که با افکار عمومی بازی می‌کنند و اذهان را به ناکجاآبادها می‌برند، مصداقِ حکایتِ همان «نسخه اشتباهی» است که موجب مرگ بیمار نیمه‌جان می‌شود و هیچ‌گونه خروجی جز گمراهی و تباهی در بر ندارد.
این‌گونه افراد تهی از محتوا، گاهی به‌صورت افراطی به «سگ‌ستایی» می‌پردازند و از ویژگی‌های این حیوان باوفا سوءاستفاده می‌کنند و مقام و منزلتی برای آن قائل می‌شوند که گویی بر انسان ارجحیت دارد!
زمانی برای محیط زیست داد و فغان راه می‌اندازند و بدون آنکه از سخنان طوطی‌وار خود چیزی سردرآورند، کار را به جایی می‌کشانند که انگار زمین و زمان برای توقف و ایستایی و سکون و بی‌استفادگی خلق شده و انسان‌ها حق بهره‌برداری از مواهب الهی را
ندارند!
این جماعت شهرت یافته و دیده‌شده در فیلم‌ها، سریال‌ها و ... که می‌تواند هر فردی را همانند آنان که موقعیت‌هایی را یافته‌اند، به این ورطه بکشاند، گاهی نیز دچار خودشیفتگی شده و وارد عالم سیاست، اقتصاد، پزشکی و .... می‌شوند و آنچنان می‌تازند که سرانجامش سقوط و زمین‌خوردن است.
بنابراین عاقلانه‌ترین کارشان این خواهد بود که به همان امور خیر بپردازند و حد و اندازه خود را بشناسند و دلدادگان به پوچی و پوکی را به تاریکی و غفلت بیشتر سوق ندهند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها