پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 4/25/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 4 مهر 1399 ، 06 : 20

کد خبر : 21566

از 0 نفر 0

یک نماینده مجلس مطرح کرد: جزئیات طرح تشکیل استان‌های جدید در مجلس ۴ استان باید تقسیم شوند

یک نماینده مجلس مطرح کرد: جزئیات طرح تشکیل استان‌های جدید در مجلس  ۴ استان باید تقسیم شوند

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل استان‌ها در مجلس مطرح شده است و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.+ تحلیل خبر

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل استان‌ها در مجلس مطرح شده است و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.
به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول طرح استان گلساران از سوی هیئت‌رئیسه قوه مقننه، اظهار داشت: تقسیم استان‌ها در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری مطرح شده است.
وی در همین راستا، افزود: در زمان حاضر چند استان کشور باید تقسیم‌بندی شود و زمانی که کار با هزینه خوبی به سرانجام برسد، اخطار اصل ۷۵ قانون اساسی برطرف می‌شود.
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس بیان داشت: در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری و همچنین حل مشکلات مردم، باید استان‌های اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سیستان و بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند.
ابوترابی تصریح کرد: نظر مسئولان استان‌ها، ملاک تقسیم این مناطق نیست. طرح تشکیل استان‌ها در مجلس مطرح شده است و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اشاره به طرح استان گلساران، بیان داشت: طرح تشکیل استان گلساران، به نفع استان اصفهان است و باعث می‌شود بودجه برخی شهرستان‌های اصفهان از تهران تأمین شود.

تحلیل خبر

چگونگی و نحوه تشکیل استان‌های جدید در کشور با ویژگی‌ها و موقعیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، مصداق ضرب‌المثل «آفتابه‌لگن، هفت دست، شام و نهار هیچی!» است، چراکه تنها در این میان برخی به مسائل و موارد بی‌حاصل مشغول می‌شوند و گاهی هم بگومگوهایی راه می‌افتد.
البته تنها خاصیت این کار آن است که تعدادی استاندار، فرماندار، رئیس و مدیر و ..... به شمار رؤسا و مدیران کشور اضافه خواهد شد و ضوابط و مقررات دست‌وپاگیر و بازدارنده رونق کارها بیش‌از پیش روند امور را کند و کندتر می‌کند و دیو مخوف بروکراسی اداری فربه‌تر می‌شود، چراکه دیگر به‌جای چند اعمال نظر برای توافق و امضای امور، لازم است موافقت ده‌ها نفر دیگر نیز روند کارها را لاک‌پشتی‌تر و دشوارتر کند.
تجربه تقسیم خراسان بزرگ کم بود که حال می‌خواهند استان‌های دیگری نیز تلخی آن را بچشند.
ای‌کاش به جای افزایش رئیس و مدیر،‌ به کیفیت خدمت‌رسانی و اصلاح ساختار آن توجه می‌شد.
پوسته بیرونی و شکل نمایشی تشکیلات نتوانسته و نمی‌تواند گره‌ای را از شمار این‌همه مشکل باز کند و تنها کیفیت‌بخشی به روند و رویه خدمت است که چاره‌ساز خواهد بود.
تولید شماری رئیس و آقابالاسر و ساختمان و ..... هیچ‌گونه جوهره و مایه‌ای را نیاز ندارد، اما شوق و عشق به خدمت و گره‌گشایی است که توان لازم و ویژگی‌های خود را می‌طلبد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها