پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 9 مهر 1399 ، 50 : 14

کد خبر : 21611

از 0 نفر 0

واکسن آنفلوآنزا هفته بعد در داروخانه‌ها توزیع می‌شود

واکسن آنفلوآنزا هفته بعد  در داروخانه‌ها توزیع می‌شود

نائب‌ رئیس انجمن داروسازان استان تهران درباره آخرین اقدامات سازمان غذا و دارو برای توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توضیحاتی ارائه داد.+ تحلیل خبر

نائب‌ رئیس انجمن داروسازان استان تهران درباره آخرین اقدامات سازمان غذا و دارو برای توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش همشهری آنلاین، بهمن صبور نایب‌رئیس انجمن داروسازان استان تهران گفت: فاز اول توزیع واکسن آنفلوآنزا که شامل ۲.۵ میلیون دوز واکسن بود، در اختیار خانه‌های بهداشت قرار گرفته تا براساس اولویت‌های تعیین‌شده توزیع شود.
وی با عنوان این مطلب که قرار نبود در فاز اول واکسن آنفلوآنزا وارد داروخانه‌ها شود، افزود: قرار است ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در سه مرحله وارد کشور شود که توزیع آن در داروخانه‌ها از فاز دوم آغاز می‌شود.
نایب‌رئیس انجمن داروسازان استان تهران با عنوان این مطلب که امیدواریم ظرف هفته آینده واکسن آنفلوآنزا وارد داروخانه‌ها شود، گفت: قیمت واکسن حدود ۴۳ هزار تومان خواهد بود.
صبور در پاسخ به این سؤال که آیا امکان نظارت دقیق بر توزیع واکسن در داروخانه‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: دریافت واکسن با کارت ملی و تأیید در سامانه‌ای خواهد بود که در حال حاضر در داروخانه‌های منتخب فعال است.

تحلیل خبر

در جامعه ضرب‌المثل «خوب است که به دنبال ماما نرفته بودی!» را خطاب به افرادی که سست، تنبل، بی‌حال، بی‌خیال و کند هستند، می‌گویند که البته این روزها حکایت واکسن آنفلوآنزا و کندی عملِ مسئولان مربوطه شده است.
از اوایل تابستان امسال همواره از سوی متخصصان و پزشکان در سطح جهان نسبت به ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا در ابتدای مهرماه به گروه‌های پرخطر هشدارهای مکرر و مستمر داده و تأکید می‌شد که باید هرچه زودتر در این رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. حال با گذشت چند ماه از این هشدارها، هر روز مسئولی در این باره سخنی متغایر و گاهی هم متضاد با مسئول دیگری می‌گوید و مردم را بیش‌ازپیش سردرگم و بلاتکلیف می‌کند.
یکی می‌گوید از این هفته و دیگری نیز اظهار می‌دارد که از هفته آینده واکسن آنفلوآنزا به داروخانه‌ها تحویل داده می‌شود و این درحالی است که صداوسیما نیز مدام بر ضرورت استفاده از این واکسن در همین روزها تأکید می‌کند، گویی از اوضاع و احوال مسئولان بهداشتی و دارویی بی‌خبر است.
فردی با عنوان متخصص در این زمینه وحشت و اضطراب را در دل مردم می‌کارد و معتقد است که درصورت مبتلا بودن به ویروس مرموز کرونا که در بیشتر افراد بدون علامت است، اکیداً از تزریق واکسن آنفلوآنزا خودداری کنید چراکه مرگ‌آفرین است اما متخصص دیگری این ادعا را رد کرده و بر تزریق عمومی آن تأکید می‌کند!
حال باید دست‌ها را به سمت آسمان بلند کرد و از خدای منان، ختم به خیر شدن این وضعیت را خواستار شد.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها