پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 11 آبان 1399 ، 30 : 19

کد خبر : 21766

از 0 نفر 0

اولاند رئیس‌جمهور سابق فرانسه: تروریست‌ها را نباید با مسلمانان اشتباه گرفت

اولاند رئیس‌جمهور سابق فرانسه:  تروریست‌ها را نباید با مسلمانان اشتباه گرفت

رئیس‌جمهور سابق فرانسه در سخنانی با اشاره به حوادث روز پنجشنبه در این کشور گفت که نباید تروریست‌ها را با مسلمانان اشتباه گرفت.+ تحلیل خبر

رئیس‌جمهور سابق فرانسه در سخنانی با اشاره به حوادث روز پنجشنبه در این کشور گفت که نباید تروریست‌ها را با مسلمانان اشتباه گرفت.
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور سابق فرانسه روز جمعه هشدار داد که نباید تروریست‌ها با مسلمانان اشتباه گرفته شوند.
وی که در واکنش به حادثه نیس صحبت می‌کرد، گفت: «این تروریست‌ها می‌خواهند اینجا میان مذاهب جنگ شود.»
اول‌اند اضافه کرد: این تروریست‌ها را با مسلمانان اشتباه نگیرید. این اشتباهی است که ما را وارد درگیری می‌کند که خواستار آن نیستیم.
مردی مسلح به چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردام» شهر نیس به چندین نفر حمله کرد که در نتیجه آن دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر دیگر زخمی شدند.
دو ساعت پس از این حمله، رسانه‌های محلی از شلیک نیروهای پلیس به یک فرد دیگر مسلح به چاقو که در شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه و کشته شدن وی خبر دادند.
اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) و اصرار ماکرون در ارائه لایحه‌ای ضداسلامی سبب شده تا فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار بگیرد.
تاکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس‌جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.

تحلیل خبر

واقعیت تلخ این است که اسلام در داخل و خارج کشور به دلایل مختلف، بد معرفی می شود و این معرفی تحریف گونه، نه فقط ظلم به اسلام است بلکه ظلم به مسلمانان به ویژه مسلمانانی که خود با
شیوه‌های غلط دفاع از اسلام مخالفند، می باشد. در خارج از کشور گروه‌های تروریستی داعشی و امثالهم با ارتکاب قتل های فجیع و دلخراش همچون سربریدن، به جنگ همزمان با «عواطف» و «عقل» مردم جهان می روند و به بدترین و شدیدترین شکل، نفرت نسبت به اسلام و مسلمانان را در روح و روان مردم ایجاد می کنند. این تنفر نه فقط در غیرمسلمانان بوجود آمده بلکه در بین مسلمانان نیز باعث دین گریزی برخی ناآگاهان از دین، شده است.
امروز ما گرفتار جنگ مذهب علیه مذهب و اسلام انحرافی علیه اسلام حقیقی شده‌ایم. متأسفانه اسلام‌شناسان و اسلام‌خواهان حقیقی در اقلیت‌اند و جبهه مقابل آنان میلیون‌ها افرادی قرار دارند که به خرافات و توهمات و
کج فکری‌های خود، آرم اسلام را آویزان کرده اند. این گروه‌ها هم در خارج کشور و هم در داخل، به نام های گوناگون، به اسم دفاع از دین، ریشه دین را زیر ضربات پی درپی گرفته اند. تخم بدبینی که نسبت به اسلام در یکی دو دهه اخیر در جهان کاشته شد،
بی‌سابقه است و جبران آن محال. اینکه چه کسانی می خواهند و می‌توانند این نفرت پراکنی ها را خنثی و چهره درستی از اسلام را به جهان معرفی کنند، نامعلوم و در پرده ای از ابهام است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها