پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 14 آبان 1399 ، 48 : 19

کد خبر : 21776

از 0 نفر 0

هشدار محمد مهاجری درباره طرح اصلاح قانون انتخابات همه طرح را که بخوانید، چیزی جز محدودکردن انتخاب مردم از آن در نمی‌آید

هشدار محمد مهاجری درباره طرح اصلاح قانون انتخابات همه طرح را که بخوانید، چیزی جز محدودکردن  انتخاب مردم از آن در نمی‌آید

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره اصلاح قانون انتخابات نوشت: همه طرح را که بخوانید، چیزی جز محدودکردن انتخاب مردم از آن در نمی‌آید یعنی دقیقاً شمشیری است برای قطع کردن رابطه مردم با انتخابات و مآلا قهر آن‌ها با صندوق رأی.+ تحلیل خبر

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره اصلاح قانون انتخابات نوشت: همه طرح را که بخوانید، چیزی جز محدودکردن انتخاب مردم از آن در نمی‌آید یعنی دقیقاً شمشیری است برای قطع کردن رابطه مردم با انتخابات و مآلا قهر آن‌ها با صندوق رأی.
به گزارش رویداد۲۴، محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نوشت: نمایندگان محترم مجلس طرحی را در دست بررسی دارند که بر اساس آن قرار است برای انتخابات ریاست جمهوری شرایط تازه‌ای تعیین شود.
همه طرح را که بخوانید، چیزی جز محدودکردن انتخاب مردم از آن در نمی‌آید یعنی دقیقاً شمشیری است برای قطع کردن رابطه مردم با انتخابات و مآلا قهر آن‌ها با صندوق رأی.
بجای آنکه نمایندگان به فکر شور انتخابات باشند، چرتکه دست گرفته‌اند و سن این و آن را حساب می‌کنند. نتیجه‌اش اینکه فلانی، چون جوان است و دیگری، چون سنش بالاست نیاید. انگار که مردم نمی‌فهمند جوان یا سالخورده کدامشان عرضه ریاست بر جمهوری را دارند.
در انتخابات امریکا روشی وجود دارد که بخشی از آرا بصورت پستی داده می‌شود. می‌توان از این روش الگو گرفت و با بومی کردن آن، در شرایط سخت کرونا (که بعید است به این زودی از بین برود) راهی برای حضور گسترده‌تر مردم پیدا کرد. حتی اگر کرونا هم نباشد، شرکت غیرحضوری در انتخابات (مثلاً به صورت آنلاین و اینترنتی) می‌تواند بر میزان حضور شهروندان بیفزاید.
هرچند عده‌ای گمان می‌کنند با حضور ضعیف مردم، می‌توان دولتی دلخواه و دلچسب تشکیل داد، اما وجه پررنگ جمهوریت نظام، اقتضائش مشارکت گسترده مردمی است.
انتخابات اخیر مجلس در اسفند ۹۸ نه به لحاظ حضور، مشعشع بود و نه نتیجه‌اش دلچسب؛ بنابراین برای کارآمد کردن نظام باید پشتوانه مردمی‌اش را تقویت کرد، هرچند که حضور پررنگ مردم را مثل همیشه، دوست نداشته باشیم مااصولگراها.

تحلیل خبر

سخنگوی دولت گفت: حداقل چهار طرح مهم برای کمک به معیشت مردم در دولت دنبال می‌شود که بخشی را در قالب بودجه ۱۴۰۰ و بخشی دیگر را هم در بودجه امسال عملیاتی می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، علی ربیعی در ارتباط ویدویی با استودیوی شبکه خبر با بیان اینکه دولت برای کم‌کردن فشار بر زندگی مردم، سیاست‌هایی را به طور روزمره اتخاذ می‌کند، اظهار کرد: روی کنترل قیمت‌ها تصمیمات جدیدی گرفته شده و برای کمک به دهک‌های پایین برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. در جلسات ستاد اقتصادی دولت بر کمک به معیشت مردم توجه داریم.
وی افزود: حداقل چهار طرح مهم در این زمینه دارد دنبال می‌شود که بخشی را در قالب بودجه ۱۴۰۰ و بخشی دیگر را هم در بودجه امسال عملیاتی می‌کنیم. در یکی از این زمینه‌ها مکاتبات انجام‌شده و اجازه گرفته شده که امیدوارم در یکی دو هفته جاری آن را عملیاتی کنیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که هیچ لحظه‌ای در دولت از نگرانی مردم و زندگی آنان غافل نیستیم. درک و فهم رنج مردم در ما وجود دارد و امیدوارم که بتوانیم این مشکلات را کمتر کنیم. ربیعی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه متأسفیم که درک و فهم درستی از آزادی در فرانسه وجود ندارد، اظهار کرد: آنان البته به اشتباه سیاستی خود پی بردند و این نوع اظهارات زمینه‌ساز افراطی‌گری است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها