پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 20 آبان 1399 ، 10 : 19

کد خبر : 21821

از 0 نفر 0

رئیس کمیسیون بهداشت خبر داد؛ احتمال ارائه طرح دو فوریتی برای تعطیلی تهران و کلان‌شهرها

رئیس کمیسیون بهداشت خبر داد؛ احتمال ارائه طرح دو فوریتی برای تعطیلی تهران و کلان‌شهرها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که باید تهران و کلان‌شهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود و برای بعد از آن هم برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد در غیر این صورت ما هفته آینده طرح دو فوریتی را برای الزام دولت به این کار ارائه خواهیم کرد.+ تحلیل خبر

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که باید تهران و کلان‌شهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود و برای بعد از آن هم برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد در غیر این صورت ما هفته آینده طرح دو فوریتی را برای الزام دولت به این کار ارائه خواهیم کرد.
حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا اظهار کرد: لازم است تهران و کلان‌شهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود، این پیشنهادی است که ما به ستاد مبارزه با کرونا داده‌ایم البته که باید در این زمان هم برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا شرایط بعد از تعطیلی دو هفته‌ای مدیریت شود.
وی ادامه داد: همچنین باید از بسیج و سپاه کمک گرفت، همان طور که در بسیاری از بحران‌های کشور حتی مسائل بهداشتی از بسیج استفاده شد. اکنون بسیج جامعه پزشکی و کشور آماده است اگر اراده کنند آنها پای کار می‌آیند تا با بیماریابی و شناسایی بیماران و اقدامات پیشگیرانه بتوان آمار مبتلایان و فوتی‌ها را کاهش داد. اکنون با وضعیت فعلی جای نگرانی بسیار جدی وجود دارد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع محدودیت‌ها از امروز به مدت یک ماه و تعطیلی برخی از مشاغل از ساعت ۶ بعدازظهر گفت: تعطیلی مشاغل از ساعت ۶ بعدازظهر شبیه شوخی است که با این محدودیت‌ها هیچ تغییری در کلان‌شهرها به خصوص تهران مشاهده نمی‌شود. نمی‌توان امیدوار بود با این شیوه شاهد کاهش مرگ و میر بود. امیدواریم ستاد دولتی مبارزه با کرونا قدری به خود آید و تصمیمات قاطعانه‌ای بگیرد از جمله آنکه تهران و کلان‌شهرها به مدت دو هفته تعطیل شوند ما این پیشنهاد را به وزیر بهداشت هم داده‌ایم.
شهریاری اضافه کرد: ستاد مبارزه با کرونا ستاد دولتی و نه ستاد ملی است، چون ستاد ملی باید به نمایندگی از مردم و نه براساس خواست دولت عمل کند. مردم به ما نمایندگان مراجعه می‌کنند و دغدغه‌هایشان را بیان می‌کنند. اگر قرار باشد شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند ما هفته آینده طرح دو فوریتی را ارائه خواهیم داد تا دولت را موظف به انجام اقداماتی کنیم که از جمله آن تعطیلی دو هفته‌ای تهران و کلان‌شهرها است.
وی در پایان و در جمع‌بندی اظهار کرد: علاوه بر تعطیلی دو هفته‌ای باید برنامه‌ریزی برای انجام کارهای اساسی صورت گیرد تا بتوان شرایط را کنترل کرد و به سایر ارگان‌ها منابع مالی داده شده و استخدام‌های کادر درمان از بروکراسی اداری بیرون رود چون شرایط بسیار نگران‌کننده است.

تحلیل خبر

پس از دو هفته، چه کار باید کرد؟

پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای کلانشهرهای کشور، گرچه طرحی است که از روی ناچاری و لاعلاجی کرونا مطرح شده و می‌شود و تا
اندازه‌ای می‌تواند جلوی تجمعات و ابتلای مردم را به این ویروس کشنده بگیرد ولی مهمتر از آن، راهکاری است که پس از گذشت این دو هفته باید اندیشیده شود.
اگر بنا باشد که فقط در ایام این
دو هفته، مانعی سر راه انتقال و شیوع این ویروس گذاشته شود ولی پس از آن دوباره، مردم و مسئولان، همین شیوه فعلی را در پیش گیرند و طرح نویی ارایه نشود، دوباره روز از نو است و حضور وحشتناک این ویروس، همچنان به کشتار جمعی مردم می انجامد. ویروسی که نه واکسن دارد نه داروی درمانگر و دائما با جهش‌های غیرقابل
پیش‌بینی، چهره عوض می‌کند با این ویروس پیچیده باید به پیچیدگی خودش برخورد کرد و با روش ساده نمی‌توان در مقابل آن صف‌آرایی کرد.
اینکه به چه شیوه‌ای باید این روش را شناخت و در پیش گرفت باید مسئولان ذیربط پاسخگو باشند. این ویروس که احتمالا به دست بشر ساخته شده و از کشوری به سایر نقاط جهان گسترش یافته با
ویروس‌های دیگر تفاوت‌های اساسی دارد و هر کشوری با توجه به نوع فرهنگ و ارتباطات اجتماعی و شرایط اقتصادی خود، باید روش کارسازی را در پیش بگیرد تا با همکاری ملی بتواند بر آن فائق آید. در برخی از کشورها تقریبا این ویروس مهار شده، امید که در کشور ما نیز کنترل و مهار شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها