پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 4 آذر 1399 ، 40 : 17

کد خبر : 21931

از 0 نفر 0

رئیس مجلس: پایه‌های اقتصاد داخلی ایران در شرایط تحریم محکم‌تر شد

رئیس مجلس:  پایه‌های اقتصاد داخلی ایران در شرایط تحریم محکم‌تر شد

رئیس مجلس گفت: علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه و سیاست یک‌جانبه‌گرایی آمریکا بر علیه کشورمان، پایه‌های تولیدات داخلی جمهوری اسلامی ایران محکم‌تر شد و تهدیدها به فرصت تبدیل شدند.+ تحلیل 

رئیس مجلس گفت: علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه و سیاست یک‌جانبه‌گرایی آمریکا بر علیه کشورمان، پایه‌های تولیدات داخلی جمهوری اسلامی ایران محکم‌تر شد و تهدیدها به فرصت تبدیل شدند.
به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، دریا اورس سفیر ترکیه در تهران محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق و تاریخی ایران و ترکیه در حوزه فرهنگی گفت: روند رو به رشد ارتباطات فیمابین و توسعه دو کشور در منطقه، فرصت‌های فراوانی برای همکاری‌های همه جانبه فیمابین فراهم آورده که باید از آن در راستای منافع دو ملت بهره ببریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای مستقل را سیاستی شکست خورده خواند و تصریح کرد: در سال‌های اخیر علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه و سیاست یک‌جانبه‌گرایی آمریکا بر علیه کشورمان، پایه‌های تولیدات داخلی جمهوری اسلامی ایران محکم‌تر شد و تهدیدها به فرصت تبدیل شدند که آثار آن در آینده نزدیک قابل مشاهده است.

تحلیل 

سخنان قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ملاقات با سفیر ترکیه مبنی بر اینکه «پایه های اقتصاد داخلی ایران در شرایط تحریم محکم تر شد» نیاز به اثبات علمی و شواهد عملی و میدانی دارد. آیا ایشان می توانند با تکیه بر علم اقتصاد و نشان دادن علائم مثبت و مقبول اقتصادی، ثابت کنند که ادعایشان صحیح ودرست است؟
تحریم هایی که همه مسئولان و مردم ایران از آن می نالند و در پرتو آن آخرین نفس و رمق اقتصاد کشور گرفته شده، چطور تحکیم بخش پایه‌های اقتصاد کشور می‌باشد؟ اگر تحریم این قدر به استحکام
پایه‌های اقتصاد کشور خدمت کرده پس بگذارید ادامه داشته باشد و از تحریم‌کنندگان، تقدیر کنید که این گونه به ما لطف کرده‌اند! جناب قالیباف باید توضیح دهند که کدام بخش اقتصاد نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد؟ بخش صنعت یا خدمات یا کشاورزی؟ همچنین بخش دولتی یا خصوصی یا تعاونی؟ از منظر دیگر تحریم در کدام بخش زندگی مردم، گشایش و رفاه و فراوانی ایجاد کرده؟ تحریم کدام گره ها از اقتصاد کشور را گشوده؟ تحریم باعث توسعه و رشد تولید یا توزیع یا مصرف شده؟ صادرات و واردات ما در پرتو تحریم آسیب‌دیده یا رونق یافته است؟ آیا تورم و گرانی سرسام‌آور و سقوط ارزش پول ملی پایه‌های اقتصاد داخلی را محکم تر کرده؟ آیا عدم فروش نفت و ممانعت از مبادلات و معاملات بین‌المللی و بلوکه شدن پول‌ها و مطالبات ایران در کشورهای دیگر نشان دهنده استحکام پایه های اقتصاد ماست؟به نظر می رسد که مسئولان کشور باید نوع سخن گفتن شان را تغییر دهند تا هم طرف خارجی باور کند و هم مردم ما در داخل کشور آن را قبول کنند. حقیقت این است که تحریم بزرگترین ضربه به اقتصاد کشورها حتی کشورهای قدرتمند اروپایی، آسیایی و ... وارد می‌کند و هر روز
خسارت‌های هنگفتی به آنها تحمیل می‌کند چه برسد به کشورهای دیگر. شاید بهتر بود جناب قالیباف می‌گفتند تحریم به کشور ما صدمات زیادی زد ولی ما با امید به فردایی بهتر، به راه حل‌های مطلوب و واقعی خواهیم رسید. البته واقعا دنبال چنین راه حل‌هایی هم باشند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها