پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 5 آذر 1399 ، 30 : 16

کد خبر : 21941

از 0 نفر 0

با انتخابات دیروز؛ پاک‌آیین نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات شد

با انتخابات دیروز؛ پاک‌آیین نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات شد

با برگزاری مرحله دوم هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، پدرام پاک‌آیین به‌عنوان نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات معرفی شد.+ تحلیل خبر

با برگزاری مرحله دوم هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، پدرام پاک‌آیین به‌عنوان نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات معرفی شد.
به گزارش معاونت مطبوعاتی، علاءالدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: مرحله دوم هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، دقایقی پیش با مشارکت ۱۸۶۸ تن از مدیران مسئول رسانه‌های کشور به کار خود پایان داد.
وی افزود: مرحله دومِ هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات که از ساعت ۱۰ صبح روز ۳ شنبه ۴ آذرماه ۹۹ با حضور ۶۹ نامزد آغاز شده بود، لحظاتی پیش با مشارکت ۱۸۶۸ نفر از واجدان شرایط به کار خود پایان داد. در انتخابات امروز پدرام پاک آیین با کسب ۷۵ درصد آرا و ۱۴۱۳ رأی، با تأیید کمیته ناظر بر انتخابات، به عنوان نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات معرفی شد.ظهوریان ضمن قدردانی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها برای حضور مناسب در این انتخابات، از نمایندگان قوه قضائیه، پلیس فتا و مرکز ماهر وزارت ارتباطات که در طول برگزاری هر دو مرحله از این انتخابات، حضور فعال و مؤثری داشتند، قدردانی کرد.

تحلیل خبر

با اینکه تحولات چشمگیر
رسانه ای دنیا و ظهور پرقدرت اینترنت و فضای مجازی و متعاقب آن شبکه‌های مجازی، تا دورترین روستاهای کشور نفوذ کرده و مرز و محدودیت
نمی‌شناسد ولی متأسفانه قانون مطبوعات که در چند دهه قبل تصویب شده و برخی از اصل های آن و
آیین‌نامه اجرایی مربوطه، برای امروز فاقد کارآیی است، همچنان پابرجاست. به عنوان نمونه به برخی از آنها ذیلا اشاره می شود:
1- گستره توزیع: طبق قانون مطبوعات نشریاتی که مجوز توزیع و انتشار در یک شهرستان یا چند استان دارند، مجاز نیستند نسخه های کاغذی خود را برای شهرستان ها یا استان‌های دیگر ارسال کنند. این قانون زمانی معنا داشت که اینترنت و سایت و
شبکه‌های مجازی نبودند اما امروز که تمامی صفحات نشریات بر روی
سایت‌شان بارگذاری می شود و یا در شبکه های اجتماعی واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و ... دیده می‌شود و هرکس در سراسر کره زمین می‌تواند همه جزئیات مندرج در آنها را ببیند، «گستره توزیع»
بی‌معناست و موضوعیت ندارد.
2- تیراژ: تیراژ یا شمارگان نشریات در گذشته منحصر به تعداد نسخه های چاپی آنها بود و نشان می داد که چه تعداد خواننده و مخاطب دارند ولی اکنون که تمام صفحات آنها بر روی سایت و در شبکه های مجازی قابل دسترسی برای مردم جهان است،تیراژ کاغذی بخش اندکی از مخاطبان و خوانندگان نشریات را نشان می‌دهد و به مراتب بیشتر مخاطبان آنها را باید در فضای مجازی جستجو کرد که بسیاری از آنها قابل شناسایی و شمارش نیستند.
3-اینکه مطبوعات چه اخبار و مطالبی را «باید و یا نباید» درج و چاپ و منتشر کنند و محدود کردن آنها در بسیاری قوانین دست و پاگیر و محتوای دلخواه باید مورد تجدیدنظر و تغییر قرار بگیرد. خلاصه اینکه قوانین حاکم بر مطبوعات باید به روز شود ولی این تغییرات باید در جهت آزادی بیشتر آنها باشد نه برعکس.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها