شنبه 8 اردیبهشت 1403 4/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 11 آذر 1399 ، 02 : 17

کد خبر : 21986

از 0 نفر 0

لزوم رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک پس از تولید واکسن کرونا

لزوم رعایت پروتکل‌ها  و استفاده از ماسک  پس از تولید واکسن کرونا

به گفته متخصصان هندی، با تولید واکسن کووید-19 و در دسترس قرار گرفتن آن همچنان استفاده از ماسک ضروری است.+ تحلیل خبر

به گفته متخصصان هندی، با تولید واکسن کووید-19 و در دسترس قرار گرفتن آن همچنان استفاده از ماسک ضروری است.
به گزارش ایسنا، حتی با در دسترس قرار گرفتن واکسن کووید-19، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با همه‌گیری بیماری کووید-19 همچنان برای طولانی مدت به قوت خود باقیست و افراد ملزم به استفاده از ماسک هستند.
مدیر شورای تحقیقات پزشکی هند در این باره معتقد است که پس از خرید واکسن کروناویروس استفاده از ماسک برای پیشگیری از کووید-19 به قوت خود باقیست. ماسک همچون واکسن عمل می‌کند، بنابراین لازم است برای طولانی مدت استفاده شود.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، ماسک نقش کلیدی در حفظ سلامت افراد به ویژه بهبودیافتگان کرونا ایفا می‌کند.

تحلیل خبر

بیشتر افراد چه در کشور ما و چه در سایر کشورها هنوز به این باور نرسیده‌اند که کرونا تمام‌شدنی نیست و سال‌های طولانی خود را بر زندگی بشر تحمیل خواهد کرد.
ضد و نغیض‌گویی‌هایی که مدام از منابع و مراجع معتبر و غیرمعتبر می‌بینیم، می‌شنویم و می‌خوانیم، از واقعیتی پرده‌گشایی می‌کند که کرونا نیز همچون سایر ویروس‌هایی که کشف شده‌اند، با زندگی بشر همراه خواهد بود و لزوم مراقبت و پیشگیری مداوم را در این زمینه به ما گوشزد می‌کند.
این ویروس مرموز چه به دست دانشمندان درنده‌خو ساخته شده باشد و چه خروجی عملکرد انسان در طبیعت باشد، خواه و ناخواه بر کیفیت زندگی بشر اثرات منفی خود را گذاشته و می‌گذارد و بسیاری از لذایذ و همچنین آزادی‌ها را از ما ستانده و می‌ستاند و وادارمان می‌کند تا بقول استاد مسلم سخن، سعدی شیرازی «قدر عافیت» را بدانیم.
این ویروس مشکوک شاید برای بازگشت به خویشتن و ارزیابی عملکرد انسان ضروری بوده و قدر و اندازه نعمت‌های خدادادی را برای ما قابل حس و لمس کرده است.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها