جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 12 آذر 1399 ، 22 : 17

کد خبر : 21995

از 0 نفر 0

رئیس علوم پزشکی اراک: بعد از محدودیت‌ها شور مهمانی مردم را فرانگیرد به شدت نگران شب یلدا هستیم

رئیس علوم پزشکی اراک: بعد از محدودیت‌ها شور مهمانی مردم را فرانگیرد به شدت نگران شب یلدا هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بعد از کاهش و لغو محدودیت‌های مردم شور نگیرند و به مانند قبل عمل کنند.+ تحلیل خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بعد از کاهش و لغو محدودیت‌های مردم شور نگیرند و به مانند قبل عمل کنند.
دکتر سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مردم بیشتر از سطح پیش‌بینی ما پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را رعایت کردند، افزود: مسلماً نمی‌توان توقع داشت که مردم به صورت ۱۰۰ درصدی همه الزامات بهداشتی را رعایت کنند، اما شرایط خوبی را شاهدیم که ماحصل فرهنگ و رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها از سوی مردم است.
جمالیان تصریح کرد: علیرغم همه این اتفاقات مثبت رقم خورده در طول دو سه اخیر، همچنان نگرانیم که مردم بعد از لغو یا کاهش محدودیت‌ها شور نگیرند و بگویند دو هفته در خانه بودیم و پس از محدودیت‌های رفت‌وآمدها و مهمانی‌ها و مراسم‌ها را آغاز کنند چراکه در این شرایط قطعاً زحمات خودشان که در این دو هفته متحمل شدند، هدر خواهد رفت.
جمالیان با تأکید بر اینکه به شدت نگران دورهمی‌های کوچک و مهمانی‌ها هستیم، گفت: شب یلدا را پیش‌رو داریم که این مراسم امسال به یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های سیستم بهداشت و درمان درآمده است که قطعاً باید کمک مردم را برای جلوگیری از موج دیگر و افزایش آمار ابتلا داشته باشیم.

 

تحلیل خبر

هر از چندی شاهد مبدل شدن آیینی شاد به مراسمی دلهره‌آمیز و غمگنانه می‌شویم.
روزگاری با نزدیک شدن به چهارشنبه‌سوری، دلمان را به شادی‌های پیش‌رو خوش می‌کردیم و منتظر می‌ماندیم تا شب آرام و دل‌انگیزی را در کنار خانواده و دوستان سپری و خاطرات شیرینی را در برگی دیگر از دفتر زندگی ثبت کنیم؛ اما به‌تدریج این شب به ایام دلهره و وحشت مبدل شد و در سال‌های اخیر با نزدیک شدن به آن عزا می‌گیریم و خود را برای تحمل سوختن هم‌وطنان، پر شدن بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ویژه سوانح سوختگی و.... آماده می‌کنیم.
اینک در ایام سخت کرونایی باز غصه‌ای دیگر به قصه‌های تلخ روزگارمان افزوده شده و از هم‌اینک نگران دورهمی‌های ساده‌اندیشان در شب یلدا هستیم و از دهن‌کجی دوباره ویروس مرموز کووید 19 و جان‌ستانی‌های بی‌رحمانه و یورشگرانه آن، غم وجودمان را فراگرفته است.
به پزشکان و پرستاران عزیزی می‌اندیشیم که چگونه غمگنانه شمع وجودشان در آتش بی‌مبالاتی و بی‌توجهی شماری ناآگاه و بی‌تفاوت، آب می‌شود و قربانی جهالت‌هایی می‌شوند که گریبان‌گیر شماری از انسان‌هایی شده که ناچار به همزیستی با آنان هستیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها