پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 15 آذر 1399 ، 12 : 17

کد خبر : 22013

از 0 نفر 0

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد؛ ۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد؛ ۳۰ میلیون واحد مسکونی   تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

طبق اعلام رئیس کل بیمه مرکزی صندوق بیمه بلایای طبیعی حدود ۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش قرار می‌گیرد.+ تحلیل خبر

طبق اعلام رئیس کل بیمه مرکزی صندوق بیمه بلایای طبیعی حدود ۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش قرار می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، غلامرضا سلیمانی با اشاره به مصوبه اخیر دولت در رابطه با صندوق بیمه بلایای طبیعی گفت: این صندوق تمام املاک سراسر کشور را که دارای کنتور برق هستند تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌دهد.
وی افزود: حدود ۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش قرار خواهند گرفت که البته ۵۰ درصد حق بیمه برعهده دولت است. همچنین پرداخت حق بیمه اجباری بوده و مبلغ آن روی قبض برق مصرفی هر خانه می‌آید.

 

تحلیل خبر

دیرزمانی است که صنعت بیمه در کشورمان فعالیت دارد اما هنوز اقشار بسیاری از جامعه نه‌تنها با این صنعت چندان آشنایی ندارند بلکه به‌دلیل اجباری بودن انواعی از آن بدون آنکه تبیین و تشریح لازم در این مورد صورت گیرد، نسبت به این صنعت نگاه روشن و مثبتی ندارند.
متأسفانه شمار بالایی از افراد جامعه به همین دلیل همواره دچار خسارت‌های گوناگونی می‌شوند که گاهی نیز جبران آن‌ها ناممکن است.
شرکت‌های بیمه نیز به‌دلیل اینکه از درآمدهای سرشاری برخوردارند، احساس نیاز به اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمی‌کنند و در این زمینه چندان تلاش و کوششی ندارند و تنها به بیمه‌های اجباری می‌اندیشند و به این روند و رویه دل خوش کرده‌اند.
عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و در نظر نگرفتن نکات ایمنی به‌ویژه در واحدهای مسکونی، همواره ساکنان آن‌ها را با تهدیدهای گوناگون مواجه کرده و می‌کند که در این زمینه شرکت‌های بیمه می‌توانند نقش بسیار مثبت و حیاتی داشته باشند و این امر مهم و اساسی نباید تنها به بیمه برق منحصر و محدود شود.
شهرداری‌ها نیز در این زمینه باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند و پیشگیری‌های لازم را صورت دهند، به‌ویژه در بخش‌هایی که به سازمان‌های آتش‌نشانی و اقدامات ایمنی مرتبط می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها