پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 16 آذر 1399 ، 07 : 15

کد خبر : 22022

از 0 نفر 0

گلایه حریرچی از سلبریتی‌ها سهم بالای دورهمی‌ها در انتقال کرونا خطر شب‌نشینی ۱۰ درصد از مردم ایران

گلایه حریرچی از سلبریتی‌ها   سهم بالای دورهمی‌ها  در انتقال کرونا  خطر شب‌نشینی ۱۰ درصد از مردم ایران

معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا بعد از دو هفته تعطیلی، توضیحاتی ارائه داد و گفت: اگر ۱۰ درصد خانوارها شب‌نشینی‌های دورهمی داشته باشند، جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ صد هزار نفر می‌شود که بسیار خطرناک است.+ تحلیل خبر

 

معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا بعد از دو هفته تعطیلی، توضیحاتی ارائه داد و گفت: اگر ۱۰ درصد خانوارها شب‌نشینی‌های دورهمی داشته باشند، جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ صد هزار نفر می‌شود که بسیار خطرناک است.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما گفت: در این روزها و به دنبال تعطیلی‌های ۲ هفته‌ای در شهرهای قرمز، شاهد کاهش موارد مراجعه سرپایی، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی هستیم. مرگ و میر بیماران کرونایی روند نزولی گرفته است، در این مسیر، اجرای طرح شهید سلیمانی می‌تواند منجر به تداوم این وضعیت شود.
معاون کل وزیر بهداشت درباره تکلیف محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد گفت: هر دوشنبه درخصوص وضعیت شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تصمیم‌گیری می‌شود.
وی با اشاره به سهم بالای انتقال بیماری از درون خانه‌ها افزود: اگر ۱۰ درصد خانوارها شب‌نشینی‌های دورهمی داشته باشند، جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ صد هزار نفر می‌شود که بسیار خطرناک است.
حریرچی در ارتباط با معیار تعیین شهرهای قرمز کرونایی گفت: اگر هر شهری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روزانه ۱۰ بیمار کرونایی داشته باشد که بستری شوند، قرمز تلقی می‌شود.
وی گفت: نگران پیک زمستانه هستیم، شواهدی از شروع موج جدید بیماری در مناطق سرد را داریم زیرا عامل اصلی انتقال ویروس، فضاهای سربسته است.
حریرچی با گلایه از سلبریتی‌ها و هنرمندان مشهور که در این روزهای سخت آن طور که باید و شاید بین مردم حضور ندارند، گفت: در این روزهای سخت که مردم بیش از پیش به آرامش روحی و روانی نیاز دارند، انتظار داشتیم که هنرمندان و افراد سلبریتی بیشتر با مردم گفتگو و ارتباط برقرار می‌کردند زیرا افراد مشهور هر آنچه دارند، از مردم است؛ بنابراین تا جایی که ممکن است از هنر خود برای آرامش مردم در این روزها کمک بگیرند.

تحلیل خبر

بیانات آقای حریرچی نمایانگر عدم شناخت لازم از بازخورد عملکرد منفی شماری از به اصطلاح سلبریتی‌هاست که به مسائل و موضوعات گوناگونی که هیچ‌گونه صلاحیت اظهارنظری در آن‌ها را ندارند، ورود می‌کنند و موجب گسیل دادن بخشی از جامعه به کژ راهه‌های خطرناک و ویران‌کننده می‌شوند.
این مسئول بهداشت نیز اجازه دهد سلبریتی‌هایی که دیوانه‌وار شوق ورود به حاشیه‌های رنگارنگ را دارند و خروجی گفتار و کردارشان جز مشغول کردن اقشاری از جامعه به هیچ و پوچ و اتلاف وقت ارزشمند مردم نیست، سر در گریبان خود باشند و بیش از این دردسرساز نشوند.
این جماعت راه‌یافته به صداوسیما، سینما، فرصت‌های ورزشی و .... بهتر است تنها به شادی و سرگرمی مردم در چارچوب ملاک و معیارهای به ‌رسمیت شناخته شده و مورد وثوق جامعه فرهیخته و فرهنگور کشور بپردازند و پا را فراتر از اندازه خود دراز نکنند و بیش از این آثار منفی و مخرب به‌جای نگذارند.
همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، متأسفانه نبود مهندسی فرهنگی و بی‌توجهی به این مهم، موجب شده است که این گروه در وضعیت و موقعیت کنونی کشور در بخش‌هایی از جامعه مرجعیت یابند و موجب انحراف مسیر تعالی و ترقی شوند و آثار زیان‌باری را برجای گذارند.
در دوره‌هایی که فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... بنابر ویژگی‌های زمانه مرجعیت داشتند، شاهد شکوفایی‌هایی در زمینه‌های گوناگون بودیم به‌طوری‌که هنوز آثار ارزنده و تعالی‌بخش آن دوره‌ها را با تمام وجود حس و لمس می‌کنیم.
ای‌کاش آقای حریرچی بر عدم دوگانگی و چندگانگی در گفتار مسئولان بهداشتی و درمانی کشور تأکید می‌کرد تا جامعه از ابهامات و سردرگمی‌های دوران کرونایی رهایی یابد و بتواند این دوره سخت و تلخ را به بهترین وجه ممکن سپری کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها