پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 17 آذر 1399 ، 55 : 14

کد خبر : 22031

از 0 نفر 0

تأییدیه انتظامی شرط دریافت پایان کار ساختمان‌ها می‌شود؟

تأییدیه انتظامی شرط دریافت پایان کار ساختمان‌ها می‌شود؟

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از ارائه طرح پیوست انتظامی برای ساخت و سازها خبر داد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح دریافت پایان کار منوط به تأییدیه انتظامی پلیس خواهد شد.+ تحلیل خبر

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از ارائه طرح پیوست انتظامی برای ساخت و سازها خبر داد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح دریافت پایان کار منوط به تأییدیه انتظامی پلیس خواهد شد.
سردار مهدی معصوم بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت پیوست‌های انتظامی برای ساخت و سازها و فعالیت‌های عمرانی، گفت: ما موضوع پیوست انتظامی را دنبال می‌کنیم و در برنامه ششم توسعه نیز این الزام برای مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی دیده شده است.
وی با بیان اینکه پیوست انتظامی با رویکرد پیشگیری از جرم است، گفت: ما مؤلفه‌های این پیوست را احصا کرده و به وزارت کشور دادیم که فرآیند آن در حال طی شدن است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه این طرح هنوز اجرایی نشده است، درباره وضعیت آن گفت: طرح به وزارت کشور رفته و هنوز اجرایی نشده است. این طرح باید از سوی دولت تصویب شده و به وزارت کشور برگردد و ابلاغ شود.

تحلیل خبر

بدون تردید رعایت نکاتی که می‌تواند ساختمان‌ها را از دستبرد سارقان و خلافکاران مصون بدارد، امری هم پذیرفته‌شده و هم لازم است، اما چنانچه اجرای این‌گونه ضوابط ساختمانی به وسیله‌ای برای اعمال سلیقه افرادی که همواره به بهانه‌های گوناگون به سختی روند امور و تبدیل مقررات به امضاهای طلایی مبادرت می‌کنند و به‌طور مستمر به شمار ارباب‌رجوع ناراضی و خشمگین می‌افزایند، مبدل شود، نه‌تنها به‌صورت واقعی اجرایی نخواهد شد، بلکه گره‌ای را بر ده‌ها و گاهی نیز صدها گره موجود بر روند امور می‌زند و به تلخی‌ها و مفسده‌های دیگری دامن خواهد زد.
حکایت «کلاه با سر» همچنان در شماری از اداره‌ها و ارگان‌ها بر سر زبان‌هاست و تراکم قوانین و ضوابطی که مانند کوه، سد راه امور جاری و ساری مردم شده و گاهی یکی دیگری را نقض و ایجاد مغایرت می‌کند، به ابزار فساد و سوءاستفاده مبدل شده است.
درددل‌های سازندگان ساختمان حاکی از گذران هفت‌خوان رستم و عبور از موانع متعددی است که تحت عنوان مقررات، موجب کندی و گاهی نیز توقف روند عادی و معمولی و سرمنشأ گرانی ساختمان شده است که متأسفانه نگاه‌های سطحی و بدون عمق در این رابطه متوجه عوامل کم اثر و یا بی‌اثر دیگری است که این روزها مدام تکرار می‌شود و بر واقعیت‌ها سرپوش
می‌گذارد.‌


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها