پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 21 آذر 1399 ، 08 : 17

کد خبر : 22058

از 0 نفر 0

تور کاسبان کرونا با وعده واکسن هشدار وزارت بهداشت

تور کاسبان کرونا  با وعده واکسن  هشدار وزارت بهداشت

تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا؛ سفری جذاب به قصد سلامت؛ آن سوی پرده اما ماجرا طوری دیگر است؛ تور کاسبان سلامت، وعده‌های پوچ و کسب سودهای کلان...+ تحلیل خبر

تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا؛ سفری جذاب به قصد سلامت؛ آن سوی پرده اما ماجرا طوری دیگر است؛ تور کاسبان سلامت، وعده‌های پوچ و کسب سودهای کلان...
به گزارش ایسنا، با داغ شدن اخبار واکسن کرونا و پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه از سوی شرکت‌ها و کشورهای مختلف، پیش‌بینی می‌شد که شیادان سلامت دست به کار شده و با استفاده از نیاز مردم در پی به جیب زدن پول‌های کلان باشند؛ موضوعی که پیش از این هم نمونه‌های مشابه آن را در داروهای مرتبط با کرونا از جمله «رمدسیویر» و فروش انواع تقلبی آن با مبالغ چند ده میلیونی را در بازارهای غیررسمی شاهد بودیم و مسئولان بهداشت و درمان کشور هم بارها نسبت به آن هشدار دادند.
در شرایطی که بشر از کرونا و محدودیت‌های آن به تنگ آمده و به دنبال راه فراری از آن و بازگشت به زندگی عادی است، ظاهراً فعلاً تنها راه نجات را «واکسن» می‌داند و بر همین اساس هم تب و تاب تولید واکسن کرونا در دنیا بالا گرفته، کشورهایی هم در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند و برخی دولت‌ها نیز در آستانه واکسیناسیون جمعیت کشورهایشان هستند.
همزمان با این پیشرفت‌ها، سودجویان نیز دست به کار شده و با عناوینی وسوسه‌انگیز دست به تبلیغات تزریق واکسن کرونا در فلان کشور و البته با قیمت‌های آنچنانی زده‌اند؛ تبلیغات فرصت طلبانه و سودجویانه به بهای جان مردم...
تور ترکیه و امارات و سوءاستفاده شیادان سلامت
در همین راستا، دکتر کیانوش جهانپور - رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تبلیغاتی نظیر «تور ترکیه و امارات ویژه تزریق واکسن کرونا» را جعلی دانست و گفت: چنین تورهایی وجود ندارد و طبق معمول، سوءاستفاده شیادان از نیاز مردم است.
وی به ایسنا تأکید کرد: کشورهای مختلف در حال رایزنی برای خرید و تأمین واکسن کووید از مسیرهای مختلف هستند. از طرفی واکسیناسیون همگانی جمعیت در شرایط فعلی حتی در بازه زمانی یکساله نیز برای هیچ کشوری مقدور و متصور نیست و بر همین اساس همه کشورها در تزریق واکسن اولویت‌بندی خواهند داشت.
جهانپور افزود: در چنین شرایطی کشوری برای تبعه کشورهای دیگر، عموماً امکان تزریق واکسن نمی‌تواند داشته باشد، مضافاً اینکه واکسن، برای ایمن‌سازی قبل سفر است، نه بعد سفر؛ بنابراین چنین تبلیغاتی، فرصت‌طلبی شیادان است که با سوءاستفاده از نیاز مردم به دنبال کلاهبرداری هستند و یا اینکه کلاً از بیخ و بن، فضاسازی است.

 

تحلیل خبر

همواره شاهد کاسبی‌هایی از شماری انسان‌نما بوده و هستیم.
چندی پیش نیز به تحلیل خبر بازارسیاه داروهای کاهش‌دهنده شدت بیماری‌های ناشی از کرونا پرداختیم و سخن از افرادی به میان آوردیم که حتی بویی از انسانیت نبرده اند، چرا که روزبه‌روز بر شدت اشتهای چپاول و غارتگری آنان افزوده می‌شود.
نکته مهم و اساسی در این پرسش نهفته است که چرا شاهد رشد روزافزون پلیدی‌ها، مفسده‌ها و خون‌خواری‌های ازاین دست هستیم و از عوامل بازدارنده در این زمینه، آن‌گونه که باید، خبری در دست
نیست؟!
آیا برخوردهای مناسب و متناسب پلیسی و قضایی صورت نگرفته است؟ و یا این‌گونه افراد فاسد و فسادزا قدرتمندتر از این حرف‌ها
هستند؟!
سرمنشأ چپاول در موقعیت‌ها و وضعیت‌های ویژه‌ای مانند دوران کرونایی فعلی، کجاست؟ آیا برنامه‌ریزی‌ها در این موارد از داخل است و یا خارج؟
آیا از اهداف اقتصادی سرچشمه می‌گیرند و یا اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کنند؟
آیا سطح آگاهی‌های لازم در جامعه پایین‌تر از آن است که بتواند بازدارنده سوءاستفاده‌های این‌چنینی شود؟
آیا تاکنون مراکز علمی و دانشگاهی ما در این زمینه‌ها تحقیق و بررسی داشته‌اند و یا تنها به صدور پایان‌نامه‌های رنگارنگی که همواره در قفسه‌ها خاک می‌خورند، اکتفا کرده‌اند؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها