پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 22 آذر 1399 ، 03 : 19

کد خبر : 22067

از 0 نفر 0

ابتکار مطرح کرد: ایفای نقش در جهان اسلام با تقویت مهارت‌های گفتگوی مؤثر در خانواده

ابتکار مطرح کرد:  ایفای نقش در جهان اسلام  با تقویت مهارت‌های گفتگوی  مؤثر در خانواده

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، ضمن اعلام آمادگی برای کمک به دختران و کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: اگر بتوانیم مهارت‌های گفتگوی مؤثر را از سطوح پایین در خانواده تقویت کنیم و تجربیاتمان در این زمینه را به دیگر کشورهای اسلامی منتقل کنیم، نقش خود را در جهان اسلام، به عنوان یک کشور اسلامی که موضوع خانواده خیلی برایش مهم است، ایفا کرده‌ایم.+ تحلیل خبر

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، ضمن اعلام آمادگی برای کمک به دختران و کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: اگر بتوانیم مهارت‌های گفتگوی مؤثر را از سطوح پایین در خانواده تقویت کنیم و تجربیاتمان در این زمینه را به دیگر کشورهای اسلامی منتقل کنیم، نقش خود را در جهان اسلام، به عنوان یک کشور اسلامی که موضوع خانواده خیلی برایش مهم است، ایفا کرده‌ایم.
به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک سه جانبه، بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران و جهاد دانشگاهی الزهرا (س)، ضمن تشکر از دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو، با اشاره به اهمیت موضوع گفتگوی خانواده به ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا، خاطرنشان کرد که این تجربه در سطح ملی به ما کمک کرد تا بتوانیم تجربیاتمان را در این زمینه، در سطح بین‌المللی و به جهان اسلام، انتقال دهیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری افزود: موضوع خانواده، در جامعه بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی، بر اهمیت خانواده به عنوان نهادی مقدس تأکید دارد.

تحلیل خبر

با فراهم شدن زمینه ارتباط فراگیر و تنگاتنگ جهانیان با یکدیگر، به‌ویژه در فضای مجازی، قضاوت‌ها و نظرها به شکل دیگری نمود پیدا کرده و نشان می‌دهد که مردم جهان دیگر به بازی‌های سیاسی و گفت‌وگوهای سیاسیون چندان وقعی نمی‌نهند و ملاک و معیار سنجش و همچنین باورمندی جهانیان، نگاه به وضعیت دنیا بنابر واقعیت‌های موجود و غیرقابل‌انکار و پوشاندن است.
یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار بر اذهان عمومی، چگونگی اوضاع و احوال اجتماعی و خانوادگی در کشورهای مختلف است که از حقایق پرده برمی‌دارد و ملاک و معیاری برای الگوگیری و الگوپذیری می‌شود.
کشورهایی که دچار بحران‌های اجتماعی و خانوادگی شده‌اند، بدون تردید نه‌تنها الگوی پذیرفتنی برای مردم در سطح جهان نخواهند شد، بلکه حکایت آن‌ها مصداق ضرب‌المثل «ادب از که آموختی، از بی‌ادبان»، است. به‌گونه‌ای که کشورهایی که در آن‌ها میزان طلاق بر شمار ازدواج پیشی می‌گیرد، اعتیاد، بزه و.... گسترش می‌یابد و سطح فقر و فلاکت بالا می‌رود و.... نه‌تنها الگوی مناسبی برای مردم دنیا نیستند، بلکه همگان تلاش می‌کنند تا کژراهه‌هایی که این‌گونه کشورها پیموده‌اند را هرگز طی نکنند تا به ورطه هلاکت
نیفتند.
در یک کلام می‌توان گفت که ملاک و معیار قضاوت جهانیان، واقعیت‌های موجود است و نه ادعاها و ...


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها