پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 8 دی 1399 ، 54 : 17

کد خبر : 22193

از 0 نفر 0

واکنش محسن هاشمی به تخریب تابلوی شجریان

واکنش محسن هاشمی  به تخریب تابلوی شجریان

رئیس شورای شهر تهران به تخریب تابلوی شجریان واکنش نشان داد و نسبت به اقدام خودسرانه گروهی از شهروندان در مخدوش کردن تابلوی نام استاد شجریان، تذکر داد.+ تحلیل خبر

رئیس شورای شهر تهران به تخریب تابلوی شجریان واکنش نشان داد و نسبت به اقدام خودسرانه گروهی از شهروندان در مخدوش کردن تابلوی نام استاد شجریان، تذکر داد.
به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی شورای شهر به تخریب تابلوی خیابان شجریان واکنش نشان داد و افزود: نسبت به اقدام خودسرانه گروهی از شهروندان در مخدوش کردن تابلوی نام استاد شجریان، تذکر می‌دهم و متأسفانه این اقدام با استفاده از پوشش نام شهدا انجام شد که خوشبختانه خانواده شهید فخری زاده، با اطلاع‌رسانی مناسب، نارضایتی خود را از اینگونه اقدامات اعلام کردند.
وی افزود: باید گفت کسانی که دغدغه ارزش‌ها و زنده بودن نام شهدا را دارند، باید متوجه باشند که با اینگونه اقدامات که اغلب غیرقانونی و همراه با ایجاد دوقطبی‌های کاذب است، به هیچ وجه برای وضعیت الآن کشور لازم نیست و تنها به تخریب ارزش‌ها و نام و یاد شهدا در افکار عمومی بویژه نسل جوان دست می‌زنند و انتظار ما از دستگاه‌های مسئول جهت جلوگیری از حاکم شدن هرج و مرج و شکسته شدن حریم قانون، آن است که تدابیر لازم را بکار گیرند.

تحلیل خبر

چندگانگی در برخورد با برهم زنان نظم در جامعه

از ابتدای انقلاب تاکنون، افرادی که به عوامل خودسر شهره یافته‌اند، ضربات و صدمات اعتباری شدید و غیرقابل‌جبرانی را به کشور زده‌اند، به‌طوری‌که در مواقعی موجب ایجاد شکاف فاحش و اختلافات سنگین بین کشورمان با شماری از کشورها شده‌اند و در مقاطعی دیگر نیز چهره خشن، بی‌رحم و غیرمنطقی را به‌عنوان ایرانی، به جهانیان نشان داده‌اند.
تأسف در این است که دستگاه‌های مسئول آن‌گونه که باید و شاید با این‌گونه عواملی که پشت پرده ناپیدایی دارند، برخوردهای قانونی جدی نکرده‌اند و موجب گستاخی روزافزون آنان
شده‌اند!
از قدیم شنیده‌ایم که اگر قانون برای همگان به‌طور یکسان اجرا نشود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود چراکه بی‌قانونی و خودسری به‌تدریج به یک فرهنگ مخرب و ویرانگر مبدل می‌شود و زمینه‌های پیدایش هرج‌ومرج را فراهم می‌کند.
دوگانگی و چندگانگی‌هایی که به این طریق در سطح جامعه ایجاد می‌شود، حاصلی جز تنش، درگیری، بدبینی، زدگی و ناامیدی و .... در پی ندارد و مسئولان مربوطه باید به جد و قاطعانه با این پدیده نامیمون مقابله کنند تا جامعه دچار شکاف و چنددستگی نشود و قانون حرمت و اعتبار خود را از دست ندهد.
جای شگفتی است کسانی که همواره از تلاش دشمن برای انشقاق جامعه سخن می‌گویند، نسبت به مسببان اصلی شکاف و جدایی مردم از یکدیگر آن‌طور که باید حساسیت نشان نمی‌دهند و اجازه می‌دهند برخی خودمختارانه و خودخواهانه نظم جامعه را برهم می‌زنند و چهره نامطلوب و ناخوشایندی را از کشور نشان دهند!
در اینجا این پرسش مطرح می‌شود که چرا برای تجمعات قانونی و ضابطه‌مند و آرام صنفی باید از هفت‌خوان رستم گذر کرد اما عده‌ای به‌راحتی و بدون پروا
دورهم جمع می‌شوند و تابلو می‌کَنَند و تابلو می‌نشانند و ...!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها