جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 12 دی 1399 ، 32 : 17

کد خبر : 22220

از 0 نفر 0

آمادگی یک موسسه خیریه برای اهدای ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر به هلال احمر ایران

آمادگی یک موسسه خیریه برای اهدای ۱۵۰ هزار دوز  واکسن فایزر به هلال احمر ایران

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: سیاستگذاری خرید و تأیید واکسن کرونا بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و جمعیت هلال احمر براساس نظر وزارت بهداشت عمل می‌کند.+ تحلیل خبر

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: سیاستگذاری خرید و تأیید واکسن کرونا بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و جمعیت هلال احمر براساس نظر وزارت بهداشت عمل می‌کند.
به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر محمدحسن قوسیان مقدم در خصوص نحوه واردات واکسن کرونا گفت: از آنجایی که وظیفه دریافت کمک‌های بین‌المللی طبق ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است، یکی از مؤسسات خیریه خارج از کشور برای اهدای ۱۵۰ هزار دوز واکسن «فایزر» اعلام آمادگی کرده است. در صورتی که این موسسه خیریه بتواند ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا به جمعیت هلال احمر تحویل دهد، با نظر سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت نسبت به توزیع آن اقدام خواهیم کرد.

تحلیل خبر

چرا باید کارمان به جایی برسد که محتاج مؤسسات خیریه خارج از کشور باشیم؟! ملتی که در طول تاریخ با عزت و سربلندی زندگی افتخارآمیزی داشته و از منابع خداداد بی‌نظیر و کم‌نظیری نیز برخوردار بوده است، چرا باید به وضعیتی برسد که سخنگوی جمعیت هلال احمر از نیاز به خیران بیگانه در زمینه واکسن سخن گوید و این‌گونه یک ملت بزرگ و سربلند تحقیر شود؟!
مگر نه این است که در ساخت و توزیع واکسن چه برای خودمان و چه برای بسیاری از کشورهای دیگر، از سابقه 100 ساله برخورداریم؟!
مگر کشوری فقیر و بدون منابع هستیم که دستمان را جلو بیگانگان دراز کنیم و این‌گونه خود را محتاج آنان نشان دهیم؟!
چرا درصورت نیاز به واکسن خارجی، مانند دیگر کشورها، با عزت و افتخار آن را خریداری نکنیم تا به شأن و منزلت ملی ما خدشه وارد نشود؟!
مگر تاکنون انواع واکسن‌های مورد نیاز بسیاری از کشورها را تهیه نکرده‌ایم و تحویل آن‌ها نداده‌ایم؟!
چرا مسئولان ذی‌ربط با سخنان ضدونقیض موجب می‌شوند دیگران به خود اجازه دهند که تحقیرمان کنند، دیگرانی که تا دیروز بسیاری از مایحتاج خود را از ما تأمین می‌کردند؟!
چرا دانشمندان ارزشمندمان باید در لابلای بازی‌های سیاسی و سیاسی‌کاری‌ها گرفتار شوند و در مظلومیت قرار گیرند؟!
چرا باید در وضعیتی قرار گیریم که دانش و دانشمند از ترکش‌های دردناک سیاست‌زدگی، در امان نماند و عقده‌گشایی‌های سیاسی با موضوع سلامت جامعه درآمیخته شود؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها