جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 15 دی 1399 ، 56 : 16

کد خبر : 22245

از 0 نفر 0

تلاش ایران برای تولید مشترک واکسن کرونا امیدواریم آمار مرگ و میرها بزودی دو رقمی شود

تلاش ایران برای تولید مشترک واکسن کرونا  امیدواریم آمار مرگ و میرها بزودی دو رقمی شود

وزیر بهداشت گفت: همکاران ما در حال مذاکره هستند تا با کشوری دیگر تولید مشترک واکسنی را آغاز کنند و امیدواریم واکسن ایرانی کرونا تا نوروز به دست مردم برسد.+ تحلیل خبر

وزیر بهداشت گفت: همکاران ما در حال مذاکره هستند تا با کشوری دیگر تولید مشترک واکسنی را آغاز کنند و امیدواریم واکسن ایرانی کرونا تا نوروز به دست مردم برسد.
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی اظهار داشت: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی که با همراهی سازمان‌های مختلف شکل گرفت با استقبال مردم مواجه شد و دستاوردهای بسیاری عظیمی داشت، هفته گذشته برای جهان هفته تلخی بود و در کشورهای آمریکا و اروپایی آمار مرگ‌ها بالا بود و امریکا مرگ بیش از 3500 نفر را تجربه کرد و خوشبختانه کشور ما دستاوردی ستودنی داشت و آمار مرگ‌های امروز ما نیز کاهش چشمگیری داشته است و امیدوارم طی روزهای آتی آمار مرگ و میر به عدد دو رقمی برسد.
نمکی گفت: همکاران ما در حال مذاکره هستند تا با کشوری دیگر تولید مشترک واکسنی را آغاز کنند و فاز سه آزمایشات بالینی روی انسان در انستیتو پاستور از بهمن روی این واکسن آغاز خواهد شد و امیدواریم واکسن ایرانی کرونا تا نوروز به دست مردم برسد.

تحلیل خبر

تجربه شدت و ضعف گرفتنِ فراگیری ویروس مرموز کووید 19 در ماه‌های مختلف سال جاری را نباید نادیده بگیریم، چراکه «آزموده را آزمودن خطاست». اینک که هم‌وطنان عزیز پروتکل‌های بهداشتی در این مورد را به‌خوبی رعایت کرده و آمار مبتلاها و مرگ‌ومیرهای کرونایی به‌طور چشمگیری رو به کاهش گذاشته است، باز هم افرادی که در این زمینه نه اختیارات قانونی دارند و نه از تخصص لازم برخوردارند، درصدد برقراری اجتماعاتی هستند که می‌تواند ما را به پیک گسترش بیماری و مرگ در ماه‌های پیش‌رو برساند.
بازگشایی اماکنی که رعایت دقیق پروتکل‌ها در آن‌ها یا غیرممکن و یا بسیار دشوار است،‌ یکی از نمونه تلاش‌هایی است که برخی آگاهانه و یا ناآگاهانه با اهداف هم مشخص و هم نامشخص، انجام می‌دهند و جز رسیدن به مقاصد خود، هیچ چیز دیگری ازجمله سلامتی جامعه برای آنان اهمیتی ندارد. گویی روال و رویه کنونی که درحال دور کردن ما از درد و رنج بیماری است، این‌گونه افراد را خوش نمی‌آید و دوست دارند مردم همواره گرفتار و مبتلا به این ویروس کُشنده و رنج‌آور باشند!
زمانی که وزارت بهداشت متولی این امر است، چگونه دیگران به‌خود اجازه می‌دهند که با فشار و مداخلات غیراصولی و
برهم زننده نظم و سلامتی جامعه، ضوابط و مقررات در این زمینه را نادیده بگیرند و حرف خود را به کرسی بنشانند!؟
چرا اجازه نمی‌دهند که به‌یک‌باره به نقطه پایانی گسترش ویروس و مهار آن برسیم؟!
چرا هر روز یکی سر برمی‌آورد و با اظهارنظرهای عجیب و غریب، اذهان عمومی را مشوش و با سخنان ضدونقیض، فضا را غبارآلود و تاریک می‌کند؟!
اینان چه لذتی می‌برند که به زشتی و ناراستی بر سر زبان‌ها بیفتند و مضحکه داخل و خارج شوند؟!
مگر حدود اختیارات افراد در قوانین مشخص و معین نشده است که این‌گونه دچار هرج‌ومرج در سخنگویی و اظهارات موهوم شده‌ایم؟!
چرا با این افراد برخورد قانونی نمی‌شود اما شماری از مطالبات برحق، تشویش و برهم زدن نظم عمومی اتلاق می‌شود؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها