پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 5 بهمن 1399 ، 36 : 17

کد خبر : 22326

از 0 نفر 0

حاجی میرزایی: توهین به رئیس‌جمهور توهین به ملت است صداوسیما عذرخواهی کند

حاجی میرزایی: توهین به رئیس‌جمهور  توهین به ملت است صداوسیما عذرخواهی کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که توهین به رئیس‌جمهور توهین به ملت است، گفت: توهین‌کننده و صداوسیما باید عذرخواهی کنند.+ تحلیل خبر

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که توهین به رئیس‌جمهور توهین به ملت است، گفت: توهین‌کننده و صداوسیما باید عذرخواهی کنند.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در رشته ‌توییتی نوشت: توهین به رئیس‌جمهور توهین به ملت است. ترویج این رویه‌ها تخریب ارزش‌های ملی، دینی و اخلاقی است.
آیا می‌توان این حد از بی‌اخلاقی، تهمت و دروغ را صرفاً یک اظهارنظر و مسئولیت آن را متوجه گوینده دانست و از زیر بار سنگین آن شانه خالی کرد؟ توهین‌کننده و صداوسیما باید عذرخواهی کنند.
همگان در برابر این هنجارشکنی‌ها مسئول هستند. غفلت از این وظیفه عمومی موجب اشاعه و رواج اخلاق ناپسند در جامعه است. توهین و تهمت نباید عادی شود.

 

تحلیل خبر

بی‌تردید اشاعه توهین، فحاشی، افترا و ...... در رسانه‌ها، بزرگترین ظلم و اجحاف به نقد ارزنده و سازنده است و ارتکاب آن موجب تنگ شدن دامنه آزادی‌های مدنی می‌شود، چراکه این‌گونه برخوردها، بهانه دادن به افراد و گروه‌هایی است که نمی‌خواهند نقدهای منصفانه، دلسوزانه، مشفقانه و ارزنده در سطح جامعه گسترش یابد. به‌خوبی به خاطر داریم در دوره‌ای که تا حد به نسبت مطلوبی دامنه آزادی بیان و قلم وسعت گرفت، برخی هم ناآگاهانه و هم عامدانه به لوث کردن فضای رسانه‌ای پرداختند که بهانه‌ای برای ایجاد محدودیت‌ها و تنگ شدن فضای نقد و نظر شد.
نکته قابل‌تأمل و توجهی که در این زمینه نیز وجود دارد، بسته بودن فضای نقد نسبت به قوا و نهادهای دیگر است، چراکه دولت‌های مختلفی که تاکنون آمده و رفته‌اند، همواره با نقدهای گوناگونی در فضای رسانه‌ای و مجازی مواجه بوده‌اند، اما آن‌گونه که باید، قوای دیگر مورد نقد و نظر قرار نگرفته‌اند که این امر می‌تواند جامعه را با ناباوری، ابهام و تردیدهای مختلف مواجه و ناگفته‌ها را به انباری از بدبینی مبدل کند و پیامد آن فاصله‌گیری از حاکمیت
باشد.
عملکرد رسانه ملی در این زمینه نیز می‌تواند یا به رونق یافتن رسانه‌های برون‌مرزی منجر شود و یا عکس آن اتفاق بیفتد و این‌گونه رسانه‌ها را کم‌مخاطب و منزوی کند.
همان‌طور که بارها به تجربه دریافته‌ایم، اصلی‌ترین سرمایه یک رسانه، اعتماد مخاطبان به آن است که درصورت از بین رفتن آن، درواقع تمام سرمایه و داشته خود را از دست می‌دهد و حتی با تزریق بودجه‌های کلان و نجومی هم نمی‌توان به اصطلاح «آب رفته را به جوی بازگردانید».


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها