پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 6 بهمن 1399 ، 17 : 18

کد خبر : 22335

از 0 نفر 0

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان

افزایش ۲۰ درصدی  تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی تعرفه‌های خدمات مراقبت در منزل و خدمات توانبخشی در منزل را اعلام کرد.+ تحلیل خبر

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی تعرفه‌های خدمات مراقبت در منزل و خدمات توانبخشی در منزل را اعلام کرد.
مصطفی سراج در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خدماتی که سازمان بهزیستی در منزل به مددجویان خود ارائه می‌کند به دو بخش مراقبت در منزل و ارائه خدمات توانبخشی در منزل تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: تعرفه خدمات مراقبت در منزل به ازای هر فرد، در سال گذشته حدود ۵۶۰ هزار تومان بود که امسال با افزایش ۲۰ درصدی به ۶۷۲ هزار تومان رسیده است. در واقع به ازای هر مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی که نیازمند خدمات مراقبت در منزل است، ۶۷۲ هزار تومان یارانه به مراکز پرداخت می‌شود.
به گفته مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی، تعرفه خدمات توانبخشی در منزل در سال ۱۳۹۸، حدود ۲۳۰ هزار تومان بود که در سال جاری به ۲۷۶ هزار تومان رسید.

تحلیل خبر

استحکام پایه‌های اصلی یک جامعه با پایداری مبانی اخلاقی و باورهای ناب و پاک آن ممکن می‌شود، ازاین‌رو هرچقدر ارائه خدمات شایسته به افراد معلول، سالمند و .... گسترش و افزایش یابد، به‌همان میزان امید، بالندگی، پویایی و تلاش، ترویج و توسعه می‌یابد و به دنبال خود تعالی و ترقی را خواهد آورد.
بی‌تردید زیستن در جامعه‌ای که پایبند به این اصول باشد، زندگی را شیرین و لذت‌بخش می‌کند، چراکه تک‌تک افراد آن به آینده خود امیدوارتر و دلگرم‌تر می‌شوند و زندگی خود را با شورونشاط و امید همراه می‌کنند.
ارائه خدمات لازم همراه با احترام و تکریم به معلولان، سالخوردگان و .... درواقع یک نوع سرمایه‌گذاری عالمانه و عاقلانه هم مادی و هم معنوی برای رسیدن به آینده‌ای دل‌پذیر و پرامید است و می‌تواند حال و آینده‌ای را سرشار از پویایی و دلگرمی به تمام اقشار مردم هدیه دهد.
دولت‌ها و دیگر قوا و نهادهای مرتبط و مسئول در این زمینه باید نگاه ژرف‌تری داشته باشند و بدانند که زندگی خود و خانواده آنان نیز خواه و ناخواه، به این مهم گره خورده است و نمی‌توانند چشم را بر این اصل مسلم و گریزناپذیر ببندند.
تا پیش از پیدایش کووید 19، برخی قادر به درک این واقعیت نبودند که چه بخواهیم و چه نخواهیم، زندگی ما انسان‌ها به یکدیگر پیوند خورده و این تنیدگی و پیوست به نسبت جغرافیای زیست ما، تنظیم و تعیین شده است، بنابراین برای داشتن زیستنی شایسته و بایسته، باید غیر از خود به دیگرانی بیندیشیم که با ما مشترکات بسیار و متعددی دارند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها