پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403 5/2/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 12 بهمن 1399 ، 11 : 18

کد خبر : 22380

از 0 نفر 0

فرماندار تهران: طرح زیست شبانه در شرایط کرونایی معنا ندارد

فرماندار تهران: طرح زیست شبانه در شرایط کرونایی معنا ندارد

فرماندار تهران با تأکید بر اینکه زیست شبانه در تهران با وجود کرونا معنا ندارد بررسی این طرح را نیز منوط به اتمام وضعیت کرونایی در تهران دانست.+ تحلیل خبر

فرماندار تهران با تأکید بر اینکه زیست شبانه در تهران با وجود کرونا معنا ندارد بررسی این طرح را نیز منوط به اتمام وضعیت کرونایی در تهران دانست.
عیسی فرهادی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح طرح تصویب شده در دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «شهر بیدار» که به موضوع زیست شبانه در تهران مرتبط است گفت: طرح شبانه در شرایط وجود کرونا و منع تردد از ساعت 21 معنا ندارد.
وی درخصوص بررسی این طرح برای کل ایام سال و بعد از شرایط کرونا نیز گفت: تا شرایط کرونایی ادامه دارد با چنین طرحی مخالفت می‌کنیم در حقیقت طرحی برای زیست شبانه بررسی و تصویب نخواهد شد مگر بعد از اتمام کرونا و ارسال چنین طرحی از سوی شورا بعد از کرونا باید مراحل خود را طی کند.

تحلیل خبر

در دهه‌های اخیر به‌ تدریج سبک زندگی ما خواسته و ناخواسته دچار دگرگونی گسترده‌ای شده است و سال ‌به ‌سال از هم‌راستایی و هم‌گرایی با طبیعت خود فاصله گرفته‌ایم و دچار رنج و دردهای سخت و طاقت‌فرسا شده‌ایم.
یکی از تغییرات آسیب‌رسان در زندگی ما یکسانی و هم نواختی شب و روز و برداشتن تفاوت‌های طبیعی و حیاتی در این زمینه بوده، به‌طوری‌که حتی سایر جانداران نیز از این امر تأثیرات منفی و مخرب گرفته و شماری از آن‌ها نیز نابود و منقرض شده‌اند.
آشفتگی‌های روانی، عصبانیت و کاهش شدید تاب‌آوری‌ها در زمینه‌های گوناگون نیز ازجمله پیامدهای همانندسازی شب و روزمان است.
این درست که شماری از خدمات باید شبانه‌روزی و مداوم باشد اما اینکه بخواهیم آرامش دلپذیر و لازم شب را از خود دریغ کنیم و به بهانه‌های واهی و با به‌کارگیری کلمات و اصطلاحاتی مانند «شب‌مُردگی» دچار خودفریبی شویم، اشتباهی بزرگ و خطایی جبران‌ناپذیر است.
شب، هنگام سکوت، آرامش، خواب و ...؛ و نعمتی بسیار ارزشمند و حیاتی است. حال چنانچه با برهم زدن ویژگی‌های منحصربه‌فرد شب به بهانه‌های اقتصادی، طبیعت وجودی خود و دیگر جانداران را دچار اختلال کنیم، گناهی نابخشودنی و رفتن به سوی جهنمِ آشفتگی و درهم‌ریختگی است.
جای بسی تأسف است که برخی در کشور ما به‌عنوان مسئول و یا با به یدک کشیدن عنوان کارشناس فلان و بهمان! با تقلید کورکورانه از کشورهایی با ویژگی‌های بسیار متفاوت و متغایر با خصوصیات ما، دچار اشتباهات بسیار محاسباتی شده و دیگران را به گام نهادن به‌سوی کژراهه‌ها تشویق و ترغیب می‌کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها