پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 14 بهمن 1399 ، 27 : 18

کد خبر : 22398

از 0 نفر 0

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد: ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق در ردیف‌های اختصاص‌یافته به حوزه اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد: ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق در ردیف‌های اختصاص‌یافته به حوزه اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دوبرابر شدن وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۶ سال، افزایش سهم صندوق تأمین اجتماعی برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از زنان بدسرپرست، از مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی بوده است.+ تحلیل خبر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دوبرابر شدن وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۶ سال، افزایش سهم صندوق تأمین اجتماعی برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از زنان بدسرپرست، از مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی بوده است.
علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: از مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی، افزایش سهم صندوق تأمین اجتماعی برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ و پیگیری تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از زنان بدسرپرست که در بودجه سال گذشته مبلغ ۱۳ میلیارد تومان بوده است.
نماینده مردم ساری در مجلس، در مورد وام ازدواج جوانان نیز گفت: افزایش مبلغ وام ازدواج از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان برای دختران کمتر از ۲۳ سال و پسران کمتر از ۲۶ سال با هدف ترویج ازدواج بین جوانان و افزایش این وام برای سایر زوج‌ها تا ۷۰ میلیون تومان از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی بوده است.

تحلیل خبر

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و فشارهایی که معیشت اقشاری از مردم را سخت و تلخ کرده است، باید نخستین اولویت در بودجه‌بندی دولت و مجلس در حوزه اجتماعی باشد، چراکه تحمل فشار اندازه خود را دارد و چنانچه از حدی بگذرد، تبعات
جبران‌ناپذیر بسیاری را در پی خواهد
داشت.
برای تأمین بودجه حوزه اجتماعی، ضروری است از بودجه‌های دیگری که حساسیت و اهمیت این حوزه را ندارند، زده و رضایت عمومی درنظر گرفته شود.
در ماه‌ها و روزهای اخیر شاهد تجمعات اعتراضی بازنشستگان، مستمری‌بگیران، کارگران و.... بوده‌ایم که پرداختن به تقاضاهای برحق و منطقی این اقشار را به دولتمردان و نمایندگان مجلس گوشزد می‌کند.
البته برای درک و حس و لمس چگونگی معیشت این اقشار باید در میان آنان بود تا بتوان به‌خوبی و آن‌گونه که لازم است، خواسته‌های مردم را دریافت کرد و به حقانیت آن‌ها پی برد.
در این زمینه آنچه که بیش از هر عامل دیگری به خشم و نفرت عمومی دامن زده و می‌زند، وجود تبعیض و تضاد بسیار بین اقشار معترض و نجومی بگیرانی است که متأسفانه در لایحه بودجه 1400 میزان حقوق‌های رؤیایی، به شکل قانونی درآمده است که به‌عنوان یک دهن‌کجی شدید به طبقات متوسط و ضعیف، تلقی می‌شود و خشم آنان را بیش‌ازپیش برمی‌انگیزد.
از سوی دیگر افزایش بودجه بخش‌هایی که در نگاه جامعه تاکنون خروجی سازنده و مثبتی نداشته‌اند نیز می‌تواند دامنه اعتراض‌ها و احساس تبعیض و تضاد را گسترده‌تر کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها