پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 17 بهمن 1399 ، 17 : 18

کد خبر : 22416

از 0 نفر 0

واکنش پلیس به اظهارات حاجی دلیگانی درباره سیلی زدن به سرباز راهور

واکنش پلیس به اظهارات حاجی دلیگانی درباره سیلی زدن به سرباز راهور

معاون اجتماعی ناجا ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و حمایت بی‌دریغ مردم و رسانه‌ها از ناجا تأکید کرد، در اجرای قانون از حقوق مردم عزیز و کارکنان خود مثل گذشته قاطعانه دفاع خواهد کرد. + تحلیل خبر

معاون اجتماعی ناجا ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و حمایت بی‌دریغ مردم و رسانه‌ها از ناجا تأکید کرد، در اجرای قانون از حقوق مردم عزیز و کارکنان خود مثل گذشته قاطعانه دفاع خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان سخنگو و معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری پلیس در رابطه با اظهارات روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف و تعجب از این موضع‌گیری بیان داشت: این‌گونه موضع‌گیری‌های هیجانی و احساسی، تأثیری در پیگیری روند قضائی پرونده سرباز وظیفه‌شناس راهور نخواهد داشت.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و حمایت بی‌دریغ مردم و رسانه‌ها از ناجا افزود: پلیس با اقتدار و هوشمندی وظایف خود را که حفظ امنیت مردم و نظم‌بخشی در جامعه است ادامه خواهد داد و در اجرای قانون از حقوق مردم عزیز و کارکنان خود مثل گذشته قاطعانه دفاع خواهد کرد.
سخنگوی ناجا گفت: نیروی انتظامی این اظهارات را تشویش اذهان عمومی دانسته و از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و مراجع قانونی موضوع را پیگیری می‌کند.

 

تحلیل خبر

با تفاسیر قوانین و ضوابط موجود، چنانچه شخصی عادی و یا رسانه‌ای معتبر، مطلبی را منتشر کند که از مصادیق تشویش اذهان عمومی برشمرده شود، بی‌تردید باید در انتظار برخوردهای قضایی و پلیسی باشد و تاوان سنگین آنچه که منتشر کرده است را بپردازد؛ اما متأسفانه شماری از صاحبان منصب و مقام در این زمینه به‌اصطلاح از هفت دولت آزادند و به‌راحتی و بدون هیچ نگرانی، امیال و اهداف خود را دنبال می‌کنند و با سخنانی که از تریبون‌های رسمی منتشر می‌شود، بخش گسترده‌ای از جامعه را دچار تردید، ابهام و تشویش ذهنی عینی و واقعی می‌کنند اما مشاهده می‌کنیم که با هیچ‌گونه مشکل و مانعی نیز مواجه نمی‌شوند و از این بابت به‌ طور کامل مصونیت دارند!
تبعات این روند و رویه دامنگیر جامعه شده و به‌صورت مداوم و مستمر، اعتماد عمومی را دچار خدشه‌های جبران‌ناپذیر کرده و دلزدگی‌های بسیاری را موجب شده است. گویی برخی برای قدرت یافتن و یا کاهشی نشدن قدرت‌های به دست آورده فردی، گروهی و ...، حاضرند بنیان کشور را برکنند و حیثیت و آبروی ملی را پایمال کنند! که مصداق همان ضرب‌المثل «دیگی که برای من نجوشد...» است!
این وضعیت، ریا و تزویر را جایگزین صدق، صفا و درستی می‌کند و باورها را نیز به سمت‌وسوی بیراهه می‌کشاند و اطمینان و اعتماد را از صفحه اذهان زدوده و زنگار زده می‌کند.
به‌راستی چه باید کرد و در این وضعیت نخبگان و اندیشمندان چه نقشی دارند و چگونه باید اسب چموش و سرکش سیاه‌اندیشی و سیاسی‌کاری را مهار و همگان را بر قطار پیشرفت، توسعه، تعالی، ترقی، پاکی و نیکبختی سوار کرد؟


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها