پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 18 بهمن 1399 ، 54 : 17

کد خبر : 22425

از 0 نفر 0

معاون بهداشت وزیر بهداشت: موافقت وزارت بهداشت با اعزام زائران به عتبات صحت ندارد

معاون بهداشت وزیر بهداشت: موافقت وزارت بهداشت با اعزام زائران به عتبات صحت ندارد

معاون بهداشت وزیر بهداشت خبر موافقت وزارت بهداشت با اعزام محدود زائران به عتبات عالیات را تکذیب کرد.+ تحلیل خبر

معاون بهداشت وزیر بهداشت خبر موافقت وزارت بهداشت با اعزام محدود زائران به عتبات عالیات را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با وبدا ضمن تکذیب خبر موافقت وزارت بهداشت با اعزام محدود زائران به عتبات عالیات، گفت: این موضوع صحت ندارد و چنین مجوزی در شرایط حاضر و تا اطلاع ثانوی نه از سوی وزیر بهداشت و نه وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده است و خبر منتشر شده درست نیست.
وی افزود: این موضوع در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا نیز بررسی شده و کماکان اعزام زائران به عتبات عالیات منتفی است.
رییسی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع حج تمتع سال آتی شمسی نیز همانگونه که وزیر بهداشت قبلاً تأکید داشته‌اند، منوط به آمادگی میزبان و ارزیابی ریسک در زمان‌های نزدیک به حج و البته واکسیناسیون افراد قبل از اعزام و طبق پروتکل‌های اعلامی در آن زمان خواهد بود و در حال حاضر در این مورد نیز نمی‌توان نظر قطعی اعلام کرد.

تحلیل خبر

به ‌طورمعمول، دوستان و همراهان آگاه و ناآگاه کرونا، در نخستین گام به شایعاتی دست می‌زنند و آن‌ها را نشر می‌دهند که زمینه‌سازِ همراهی و همگامی با ویروس مرموز کووید 19 است.
به‌دنبال این‌گونه شایعات، متصدیان و متخصصانِ امر مجبور به انتشار تکذیبیه می‌شوند و در ادامه حضراتی نیز ظهور می‌کنند که ضمن ادعای در دست داشتن تمام باورها و اعتقاداتِ جامعه، شروع به مقابله، توهین و ... کرده و به نحوی به محتوای شایعه می‌پردازند که متصدی، مسئول و متخصص تکذیب‌کننده احتمالی را خلع سلاح کنند و آنگاه جوّ بسته و منجمدِ مطلوب خود را به وجود آورند.
این روند، تاکنون چندبار گلویِ دانش پزشکی را فشرده و آن را تا سرحد خفگی کشانده است.
اینک سخن از اعزام زائران به عتبات به میان آمده و برای یقه‌گیری‌های بعدی و به بن‌بست کشاندن پروتکل‌ها زمینه‌سازی شده است، درحالی‌که بنا بر تجربه‌های تلخی که در یک سال اخیر به دست آورده‌ایم، دست‌اندرکاران امر، دیگر آن جرأت و جسارت پیشین را از دست داده‌اند و یارای مقابله با دوستان و همراهان کرونا را ندارند.
حال پشت این داستان، فعالان اقتصادی و یا سیاسی مخفی شده‌اند و یا ناآگاهان و خرافه‌پرستان، خداداند!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها