پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 20 بهمن 1399 ، 24 : 18

کد خبر : 22436

از 0 نفر 0

اتمام فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا

اتمام فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تمام ۵۶ نفر داوطلب فاز اول کار آزماییِ بالینی واکسن وارد مطالعه شدند گفت: ۲۸ روز دیگر نتایج این فاز مطالعه بالینی اعلام خواهد شد. + تحلیل خبر

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تمام ۵۶ نفر داوطلب فاز اول کار آزماییِ بالینی واکسن وارد مطالعه شدند گفت: ۲۸ روز دیگر نتایج این فاز مطالعه بالینی اعلام خواهد شد.
به گزارش ایسنا، حجت نیکی ملکی در توییترش اعلام کرد که روز گذشته با تزریق واکسن ‌«کووایران برکت» به نفرات باقی مانده، تمام ۵۶ نفر داوطلب فاز اول کار آزماییِ بالینی واکسن وارد مطالعه شدند.
وی در ادامه نوشت: ان شاالله ۲۸ روز دیگر نتایج این فاز مطالعه بالینی اعلام خواهد شد. منتظر خبرهای خوب باشید.

تحلیل خبر

همان‌گونه که در تحلیل چند خبر پیشین به توانمندی کشورمان در تولید انواع واکسن و قدمت، تجربه و دانش 100 ساله آن اشاره کردیم، با توجه به ابهام و تردیدهایی که به‌ویژه در فضای مجازی در این زمینه ایجاد شده و می‌شود، باید با کمال تأسف اذعان کنیم که شماری از هموطنان ما به‌ویژه نسل‌های جدیدتر با پدیده بسیار خطرناک و ویرانگرِ «خودزنی و خودتحقیری» مواجه و به آن مبتلا شده‌اند که درصورت ادامه این روند، کشورمان نه‌تنها در این زمینه بلکه در امور دیگر نیز رنگ و روی پیشرفت، توسعه و تعالی را نخواهد دید و مورد انواع غارت و تجاوز بیگانگان قرار خواهد
گرفت.
در این معرکه غبارگرفته و پرتردید، این تنها دانشمندان و نخبگان علمی ما هستند که غریبانه آماج یورش‌های بی‌رحمانه سیاست‌بازان و سیاسی‌کاران ِ سیاه‌کار شده و در گمنامی غمگنانه‌ای تنها به پیشرفت کشور می‌اندیشند و هیچ هدفی را نیز جز کمک به دانش پزشکی دنبال نمی‌کنند.
امروزه متأسفانه در تمام زمینه‌ها با اشغالگری سیاسی مواجه شده‌ایم و از اقتصاد گرفته تا دانش، هنر، فرهنگ و .... را به قربانگاه سیاسی‌کاری‌ها برده‌اند و سلاخی کرده‌اند.
از سوی دیگر با قاتلانی مواجه هستیم که آلت قتاله آنان ناآگاهی، خرافه و نبود سواد بهداشتی و مراقبتی است. کسانی که اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به سخره گرفته و دست به قتل‌عام زده و همچنان می‌زنند!
مشاهده می‌کنیم که هر روز، یکی به‌عنوان مسئول و یا مطلع! و ... سر از فضای مجازی و حتی تریبون‌های رسمی و رسانه‌ها درمی‌آورد و با چند کلمه و جمله فضای کشور را غبارآلوده و تاریک می‌کند که البته و صدالبته پشت‌صحنه این نمایش‌ها را فعالان اقتصادی! هدایت و راهبری می‌کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها