پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 22 بهمن 1399 ، 21 : 18

کد خبر : 22445

از 0 نفر 0

رشد ۳۹ درصدی طلاق با مدت ازدواج کمتر از یک سال کاهش دو درصدی ازدواج در نیمه نخست امسال

رشد ۳۹ درصدی طلاق با مدت ازدواج کمتر از یک سال کاهش دو درصدی ازدواج در نیمه  نخست امسال

مطابق با گزارش منتشره مرکز آمار ایران، تعداد طلاق ثبت شده با مدت ازدواج کمتر از یک سال از ۲۱۹۸ طلاق در بهار سال جاری با رشد ۳۹ درصدی به ۳۰۶۸ طلاق در تابستان ۹۹ رسیده است.+ تحلیل خبر

مطابق با گزارش منتشره مرکز آمار ایران، تعداد طلاق ثبت شده با مدت ازدواج کمتر از یک سال از ۲۱۹۸ طلاق در بهار سال جاری با رشد ۳۹ درصدی به ۳۰۶۸ طلاق در تابستان ۹۹ رسیده است.
به گزارش ایسنا، اگرچه به طور کلی آمار طلاق با مدت ازدواج کمتر از یک سال در شش ماهه اول سال ۹۹ نسبت به سال گذشته کاهش ۱۳ درصدی داشته است اما مطابق با آمار همین گزارش، تعداد طلاق ثبت شده در بهار ۹۸ با مدت ازدواج کمتر از یک سال ۲۸۷۳ بوده است که با رشد ۱۱ درصدی طی سه ماه به ۳۲۰۹ طلاق در تابستان ۹۸ رسیده است. از این رو روند رشد طلاق با مدت ازدواج کمتر از یک سال از بهار به تابستان که در سال گذشته ۱۱ درصد بوده است و اکنون به ۳۹ درصد رسیده است؛ قابل تأمل است.
همچنین آمار مربوط به طلاق با مدت ازدواج‌های بیشتر از یک سال در تابستان ۹۹ نیز نسبت به بهار سال جاری رشد داشته است.
تعداد طلاق ثبت شده با مدت ازدواج یک تا پنج سال از ۹۹۸۲ طلاق در بهار ۹۹ با رشد ۳۷ درصدی به ۱۳۶۹۱ طلاق در تابستان ۹۹ رسیده است.
تعداد طلاق ثبت شده با مدت ازدواج پنج تا ۱۰ سال نیز از ۸۵۵۱ طلاق در بهار ۹۹ با رشد ۳۵ درصدی به ۱۱۵۸۸ طلاق در تابستان ۹۹ رسیده است.

تحلیل خبر

در سال‌ها و به‌ویژه ماه‌های اخیر، خبرهای منتشرشده در مورد ازدواج و طلاق، حکایت از کاهش چشمگیر ازدواج و افزایش هولناک طلاق دارد.
در این ارتباط، کارشناسان و متصدیان امور ازدواج و طلاق نیز به تحلیل‌های مختلفی در این باره پرداخته و می‌پردازند. این موضوع ما را به یاد شعر «چنان قحط‌سالی شد اندر دمشق / که یاران فراموش کردند عشق»، می‌اندازد که تحلیل موضوع را بسیار روان، روشن و آشکار می‌کند.
از یک سو مشکلات شدید اقتصادی، نبود شغل، نداشتن امکاناتِ حتی حداقلی برای تشکیل یک زندگی ساده و معمولی و ... و از جانب دیگر، پمپاژ و بمباران یاس، ناامیدی، نفرت، ترس، خشم، دلهره و ... و ترغیب و تشویق به خودزنی و تحقیرپذیری از طریق شمار بالایی از رسانه‌ها، به‌ویژه در فضای بیکران مجازی، هم به کاهش ازدواج و هم به افزایش طلاق دامن زده است و در این رابطه جای هیچ‌گونه شک و تردیدی وجود ندارد.
امروز همگان کلید واقعی گشاینده مشکلات را به‌خوبی می‌شناسند و نشانی آن را دارند و به چگونگی باز کردن قفل‌های پدیدآورنده توقف و ایستایی، نگرانی و اضطراب، سختی، نارضایتی و عصیان و ... وقوف کامل دارند که این خود درواقع حل نیمی از مشکلات محسوب می‌شود؛ بنابراین موضوع روشن و چراغ راه آماده است؛ اما تنها به اراده و عزمی نیاز دارد که به‌یک‌باره پرده‌ها و پرده‌پوشی‌ها را به شفافیت و روشنی مبدل کند و به خواسته‌ها و مطالبات همگانی پاسخ مثبت دهد تا زالوها از لانه‌های متعفن خود خارج شوند و دیگر قادر به مکیدن خون مردم
نباشند.
این کلید، امروزه در دست نخبگان، اندیشمندان، فرهنگوران، صاحبان قلم و بیان و هنرمندان واقعی قرار گرفته تا اراده کنند و از مظلومیت خارج شوند و در‌های ریا و تزویر را ببندند و افراد و گروه‌های نابکار را بیرون بریزند و جامعه را از لوث وجود آنان پاک کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها