پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 24 بهمن 1399 ، 32 : 16

کد خبر : 22454

از 0 نفر 0

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور خبر داد؛ معافیت قانونی برای سربازان فراری

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور خبر داد؛ معافیت قانونی  برای سربازان فراری

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اجرای طرح «بازگشت به سنگر» از اعمال معافیت‌های قانونی در مجازات سربازان فراری خبر داد.+ تحلیل خبر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به اجرای طرح «بازگشت به سنگر» از اعمال معافیت‌های قانونی در مجازات سربازان فراری خبر داد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی در آیین افتتاح مجتمع قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح در شرق استان تهران که با حضور مسئولان محلی، استانی و کشوری برگزار شد با اشاره به اجرای طرح «بازگشت به سنگر» بیان داشت: این طرح با همکاری نیروهای مسلح آماده و تنظیم شده و سربازان فراری نگران برخورد تند سازمان قضایی نیروهای مسلح نباشند.
وی تصریح کرد: از سربازان فراری دعوت می‌کنیم که به محل خدمت خود بازگردند تا از معافیت‌های قانونی در مجازات بهره‌مند شوند.

تحلیل خبر

سازمان قضایی نیروهای مسلح و دیگر مجموعه‌هایی که هریک به‌نوعی و نحوی در زمینه سربازی دارای مسئولیت و اختیارند، آیا پس از گذشت دهه‌های بسیار از قانون «خدمت اجباری!» این فرمان به‌جای مانده از رضاخان، از خود پرسیده‌اند که چرا این‌همه با فرار از سربازی، بی‌میلی جوانان مشمول، نگرانی، ناخرسندی عمومی و .... مواجه بوده‌اند؟
آیا کمی به این واقعیت، درست و منطقی نگریسته‌اند که این دوران برای جوانان ما جز اتلاف وقت و عمر، تحمل رنج و سختی و .... معنا و مفهومی نیافته است؟
همان‌گونه که در تحلیل خبرهای پیشین نیز اشاره کردیم، باید به این مهم دقت کرد که در مدت 2 سال سربازی، آیا به مهارت، هنر، تجربه و ... جوانان ما به صورتی که بتواند در زندگی آنان تأثیرات مفید و مؤثری بگذارد، چیزی افزوده شده و می‌شود و یا تنها خاطرات روزها و شب‌هایی باقی می‌ماند که بدون میل و رغبت، از انبارها نگهبانی کرده‌اند
و.....
امروز در کشورهای پیشرفته، به سربازی به‌عنوان یک حرفه تخصصی که داوطلبان آن را برای مقابله با انواع و اقسام تهدیدهایی که متوجه کشورشان است، مجهز و آماده می‌کند نگاه می‌شود و به‌گونه‌ای نیست که خروجی سربازی تنها مشتی خاطرات تلخ و اتلاف عمر باشد.
به‌راستی چه دردآور و غم‌انگیز است که یک انسان 12 سال و یا بیشتر از عمر گران‌بهای خود را صرف حفظ دروسی بکند که با گذشت یکی دو سال از ذهن و حافظه او خارج می‌شود و بدون آنکه تبحری یافته باشد، وارد دوران اجباری سربازی می‌شود و دو سال دیگر از عمرش را نیز بیهوده و بدون حاصل می‌گذراند و آنگاه به عرصه جامعه وارد می‌شود و به انبوه بیکاران ناراضی و خشمگین می‌پیوندد!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها