پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 29 بهمن 1399 ، 55 : 18

کد خبر : 22490

از 0 نفر 0

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ کلانتری با مرکز مددکاری و مشاوره

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ کلانتری با مرکز مددکاری و مشاوره

معاون اجتماعی ناجا ضمن بیان اینکه مردم به فضای مجازی کوچ کردند و باید دید ما چه کنترلی برای این فضا در پیش گرفته‌ایم؟ گفت: بدلیل کنترل کمتر، در فضای مجازی آسیب‌ها بیشتر است لذا باید برای دانش رسانه‌ای خانواده‌ها فکری کرد. همچنین برای توسعه جامعه امن، سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی باید برنامه‌های خود را با نگاه امنیت پایه ببینند.+ تحلیل خبر

معاون اجتماعی ناجا ضمن بیان اینکه مردم به فضای مجازی کوچ کردند و باید دید ما چه کنترلی برای این فضا در پیش گرفته‌ایم؟ گفت: بدلیل کنترل کمتر، در فضای مجازی آسیب‌ها بیشتر است لذا باید برای دانش رسانه‌ای خانواده‌ها فکری کرد. همچنین برای توسعه جامعه امن، سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی باید برنامه‌های خود را با نگاه امنیت پایه ببینند.
به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان در کنفرانس آنلاین «امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه» اظهار کرد: امنیت مقوله‌ای است که اگر خدشه‌دار شود، ترمیمش محال است. در برنامه توسعه هفتم باید سهم هر نهاد در امنیت اجتماعی مشخص شود و مردم نیز باید خود کنترلی را مدنظر قرار دهند. باید نگاه آینده‌پژوهی در حوزه اجتماعی را مدنظر قرار دهیم.
وی همچنین این را هم گفت که در راستای آسیب‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، خودکشی و ... باید نگاه آینده‌پژوهشی را مدنظر قرار داد تا بتوان آنها را به زندگی بازگرداند به نحوی که آسیب دیدگان بتوانند پایگاه اجتماعی خود را به دست آورند.
حاجیان با بیان اینکه برنامه جامع و کامل برنامه‌ای است که نقش‌ها و قدر و سهم هر نهاد در آن مشخص و منسجم باشد، افزود: بیش از هزار کلانتری مجهز به برنامه مددکاری و مشاوره شده است که کار بسیار مبارکی است، اینگونه می‌توانیم نگاه پلیس اجتماعی را ایجاد و از ظرفیت نهادهای دیگر بهره ببریم.

تحلیل خبر

همان‌گونه که ضرورت تخصصی شدن سربازی روزبه‌روز بیشتر محرز شده، به همان نسبت نیز لزوم تخصصی شدن کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی بیش‌ازپیش نمایان می‌شود.
امروزه یک کلانتری را نمی‌توان با چند نیرویی که شاید فقط در یک زمینه تبحر داشته باشند، به همراه چند سرباز که از سر اجبار و بدون تمایل به خدمت با وضعیتی که می‌بینیم، اداره کرد و از آن توقع کارآیی مطلوب را داشت.
درهم تنیده شدن اموری که هریک با دیگری تفاوت فاحش دارد و مخلوط کردن مجرم و متهم با شاکی و خوانده، درعین‌حال نبود تبحر در موضوعات مختلف و متنوع، خروجی ناخوشایندی را داشته و خواهد داشت که باید هرچه زودتر به این رویه و روند پایان داد و مسائل و موارد طرح موضوع شده در کلانتری‌ها را از یکدیگر تفکیک کرد و رسیدگی به آن‌ها را به اهلِ فنِ خود سپرد.
همان‌طور که امروزه در دانش پزشکی برای هر نوع بیماری به متخصص ویژه نیاز است، به همان نسبت نیز مسائل مبتلابه جامعه به کارشناسان و مشاوران مرتبط با موضوع ویژهِ خود نیازمند است.
بسیاری از شکایت‌ها و درگیری‌ها به خاطر عدم اطلاع از قوانین و ضوابط مربوطه اتفاق می‌افتد و یا مطرح می‌شود که در مرتبه نخست نیازمند مشاوره و راهنمایی است و همچنین شمار بالایی از اختلافاتی که بروز می‌کند نیز ناشی از ناآگاهی‌هایی است که در سطح جامعه به‌روشنی هویداست و حس و لمس می‌شود، ازاین‌رو کلانتری‌های ما نیازمند تحولی اساسی و حضور کارشناسانی است که هریک باید در موضوعات مربوطه تخصص و تبحر لازم را داشته باشند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها