جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 2 اسفند 1399 ، 48 : 17

کد خبر : 22508

از 0 نفر 0

کسب رتبه اول شفافیت از سوی وزارت رفاه

کسب رتبه اول شفافیت از سوی وزارت رفاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که به استناد بررسی‌های شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت، وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را به دست آورد.+ تحلیل خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که به استناد بررسی‌های شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت، وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را به دست آورد.
به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در صفحه توییترش نوشت: تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در زمینه شفافیت یک ثمره نسبتاً شیرین داشت.
وی افزود: به استناد بررسی‌های شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت، وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را به دست آورد. از این موفقیت خوشحالیم، اما این پایان راه ما در استقرار کامل شفافیت نیست.
تحلیل خبر

تجربه نشان داده است که در هر وزارتخانه، سازمان، ارگان و ... که شفافیت یا در قوانین و ضوابط و یا در چگونگی عملکرد بخش‌های مربوطه به آن وجود نداشته، میزان تخلف، سوءاستفاده و.... به‌مراتب بیشتر از مجموعه‌هایی بوده که خواسته و ناخواسته مجبور به شفاف‌سازی امور محوله به خود بوده‌اند.
همواره بخش‌هایی وجود داشته و دارد که به بهانه‌های گوناگون مانع از شفاف‌سازی عملکرد و
روشن شدن حساب و کتاب مجموعه‌هایی می‌شوند که از بودجه‌های عمومی چه مستقیم و یا چه غیرمستقیم استفاده می‌کنند. این بخش‌ها خود را تافته جدا بافته می‌دانند و همواره برای خود استثنا قائل می‌شوند و در هرگونه عملکردی خودمختار
هستند.
جالب اینجاست که بخش‌های غیرشفاف همواره بین اقشار جامعه خط‌کش گذاشته و می‌گذارند و برخی را خودی و انبوهی عظیم را غیرخودی می‌نامند و معتقدند که باید در تاریکی حرکت کنند و کسی از نیات، رفتار و عملکردشان سر در نیاورد!
البته یکی از اصلی‌ترین عوامل سوءاستفاده برای غیرشفاف‌سازی امور، نبود قوانین شفاف و به‌روز و در عوض تراکم و انباشت
قوانین پراکنده، متغایر و متضادی است که می‌تواند بهانه‌ای برای ترویج خاموشی و حرکت در تاریکی باشد و می‌بینیم در مجموعه‌هایی که قوانین سال‌های دور و
مندرس ‌شده، همچنان مورد عمل، تفسیر و تعبیرشان است، بیشترین تخلفات و سوءاستفاده‌ها صورت گرفته و می‌گیرد و پیوسته و مستمر شاهد دستگیری، بازداشت و زندانی شدن افرادی هستیم که در لابلای این‌گونه قوانین، خود را پنهان کرده‌اند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها