جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 4 اسفند 1399 ، 27 : 19

کد خبر : 22517

از 0 نفر 0

توجه لایحه «حمایت از زنان در برابر خشونت» به «خروج زنان از کشور» دادستان کل حق ورود دارد

توجه لایحه «حمایت از زنان در برابر خشونت» به «خروج زنان از کشور» دادستان کل حق ورود دارد

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری درباره حق خروج زنان از کشور گفت که طبق ماده ۵۷ لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» در صورت خودداری غیرموجه شوهر در اعطای اذن، زنان می‌توانند مستندات ضرورت خروج از کشور خود را به دادگاه تسلیم کنند و با رسیدگی خارج از نوبت در دادگاه اذن خروج از کشور بگیرند.+ تحلیل خبر

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری درباره حق خروج زنان از کشور گفت که طبق ماده ۵۷ لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» در صورت خودداری غیرموجه شوهر در اعطای اذن، زنان می‌توانند مستندات ضرورت خروج از کشور خود را به دادگاه تسلیم کنند و با رسیدگی خارج از نوبت در دادگاه اذن خروج از کشور بگیرند.
به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حساب توئیتری خود نوشت: در ماده ۵۷ لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» که در دولت تصویب شده، درباره زنانی که برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر دارند، آمده «در صورت خودداری غیرموجه شوهر از اعطای اذن، می‌توانند ضمن تقدیم دادخواست مستندات ضرورت خروج از کشور را به دادگاه خانواده تسلیم کنند.

تحلیل خبر

معلوم نیست که چرا برخی افراد این ‌همه بر وجود تبعیض و تضاد، اختلاف و درگیری و ... بین همسران پافشاری می‌کنند و هر از مدتی بر طبل ناسازگاری زنان و مردان می‌کوبند و فریاد وامصیبتا سر می‌دهند!
قرن‌هاست که زنان و مردان شریف، فهیم، غیور و پرمحبت ایرانی با خوبی و خوشی با یکدیگر زندگی می‌کنند و به‌اصطلاح متداول، «قربان همدیگر می‌روند» و گوش آنان از این‌همه هیاهو و جنجال تفرقه‌انگیز خواب بوده است، اما در سال‌های اخیر به‌طور مدام و مستمر در بوق جنگ میان زن و شوهرها دمیده می‌شود و آنان را به صحنه نبردهایی ویرانگر و برانداز اشاره می‌کنند!
آیا با این شگرد و منوال می‌خواهند چه مزیتی از خود را به رخ بکشند و به چه ابزاری برای تبلیغ مبدل کنند؟! مگر فراموش کرده‌اند که عشق و عاطفه در خانواده ایرانی همیشه تاریخ حرف اول را می‌زده و زبانزد جهانیان بوده و استحکام و دوام آن نیز مورد حسرت بیگانگان قرار می‌گرفته است؟ حال می‌خواهید چه چیزی را به اثبات برسانید و چه هدفی را دنبال می‌کنید که کانون گرم خانواده ایرانی را نشانه گرفته‌اید؟!
امروزه در فضای مجازی شاهد بمباران عاطفه و احساس در کانون گرم خانواده‌های ایرانی هستیم. یک روز با شگردهایی خاص، تلاش می‌کنند که از مقام مادری تقدس را بزدایند و روز دیگر موذیانه و مرموزانه حرمت پدری را زیر سؤال می‌برند تا از پدر و مادر چهره‌هایی دگرگون بسازند و شیرازه پیوندها را از هم
بگسلند.
آنچنان از خشونت مردان سخن به میان می‌آورند که گویی مردان، دیوان خشن و خشمگینی هستند که فقط برای خشونت و زور آفریده شده‌اند و به‌گونه‌ای قداست زنان را می‌شکنند که انگار درصورت مادر و یا همسر شدن، به بردگی و بیگاری گرفته می‌شوند!
متأسفانه این افراد و فضای مجازی در دهه اخیر با همین تبلیغات و تزریقات، به تیره‌ترین ارتباط زن و مرد که به ازدواج سفید معروف شده است، دامن زده و این لکه ننگ را بر پیشانی جامعه دینی، اخلاقی، عاطفی و ... نشانده‌اند و انگیزه تشکیل خانواده پاک، زیبا و شیرین را کاهش داده‌اند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها