جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 5 اسفند 1399 ، 31 : 18

کد خبر : 22526

از 0 نفر 0

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی: تهاجم فرهنگی موجب شده تا دختران مادر شدن را غیرعقلانی بدانند

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی: تهاجم فرهنگی موجب شده تا دختران مادر شدن  را غیرعقلانی بدانند

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: القائات نادرست و تهاجم فرهنگی باعث شده تا دختران و زنان، مادر بودن یا مادر شدن را یک مسیر غیرعقلانی بدانند.+ تحلیل خبر

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: القائات نادرست و تهاجم فرهنگی باعث شده تا دختران و زنان، مادر بودن یا مادر شدن را یک مسیر غیرعقلانی بدانند.
به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سعید نژاد با اشاره بر جایگاه مادری گفت: در حال حاضر جایگاه مادر مورد احترام دیگران است اما متأسفانه گفتمان دیگری در حال رشد است که انتخاب مادری برای دختران جامعه ما یک انتخاب نادرست و غیرعقلانی می‌داند.
وی با بیان اینکه فضای جامعه به شکلی است که دختران جامعه ما مادر شدن را یک انتخاب غیرعقلانی می‌دانند، عنوان کرد: کاهش نرخ باروری، پیری جمعیت، افزایش سن ازدواج، انتخاب تجرد، رشد تقاضای نیروی کار برای زنان، باعث شده تا دختران و زنان و حتی برخی از مادران را به این سمت حرکت کنند و مادر بودن یا مادر شدن را یک مسیر غیرعقلانی بدانند.
مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی این گونه القائات را از هجمه دشمنان دانست و تصریح کرد: باید در جامعه بررسی شود که گفتمان رقیب به چه نکاتی دست گذاشته و چگونه ذهن ما را به سمت اندیشه‌های غیرعقلانی خود همراه می‌کند.

تحلیل خبر

در تحلیل خبر روز گذشته به شگردهای گوناگون به کار گرفته‌شده در فضای گفتمانی کشور به‌ویژه در فضای مجازی اشاره کردیم و گفتیم که در سال‌های اخیر شاهد حملات بی‌رحمانه و یورش به نظام خانواده ایرانی بوده و هستیم تا این بنیانی‌ترین نهاد را با خدشه‌های مختلف مواجه و آن را از معنا و مفهوم اصلی خود تهی کنند.
در خبر فوق مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی نیز به این مهم اشاره داشته اما تمام گناه را بر گردن دشمنان و هجمه‌های خارجی انداخته است، درصورتی که به‌روشنی می‌بینیم تزریقات مسمومی که می‌تواند خانواده‌ها را از کارایی اساسی و مفهومی خود بیندازد، از زبان شماری از مسئولان کشورمان شنیده می‌شود.
تزریقات زهرآلود این‌گونه مسئولان به جامعه بر اساس سوار شدن بر امواج اذهان عمومی با اهدافی همچون نامزدی در انتخابات مختلف و یا پیشی گرفتن از رقبای سیاسی صورت می‌گیرد، به‌طوری که برای رسیدن به مقصود، ارزش‌های پذیرفته‌شده جامعه را به قربانگاه سیاست‌بازی می‌برند و ذبح می‌کنند.
اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی در نخستین ردیف متهمان پدیدآورنده انبوه معضلات و نارسایی‌ها قرار دارند، تردیدی نیست، اما بازیگران و بازیگردان‌های عالم سیاسی‌کاری، هم به وجود آورنده این مشکلات و هم عامل اصلی قلع‌وقمع باورهای ناب و پاکی هستند که هزاران سال شالوده مستحکم و قوام‌بخش خانواده ایرانی مسلمان بوده است. ازاین رو مقصر دانستن صرفِ دشمن خارجی نمی‌تواند متقن و منطقی باشد چراکه در این رابطه باید جامع‌نگر باشیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها