پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 15 اسفند 1399 ، 17 : 17

کد خبر : 22589

از 0 نفر 0

ممنوعیت فعالیت کارگاه‌های ساختمانی مزاحم در روزهای جمعه

ممنوعیت فعالیت کارگاه‌های ساختمانی مزاحم در روزهای جمعه

شهردار منطقه ۱۳ تهران از ممنوعیت فعالیت کارگاه ساختمانی دارای مزاحمت صوتی و ترافیکی در روزهای تعطیل بنا به درخواست‌های مردمی با هماهنگی مالکین و کارفرمایان خبر داد.+ تحلیل خبر

شهردار منطقه ۱۳ تهران از ممنوعیت فعالیت کارگاه ساختمانی دارای مزاحمت صوتی و ترافیکی در روزهای تعطیل بنا به درخواست‌های مردمی با هماهنگی مالکین و کارفرمایان خبر داد.
به گزارش ایسنا، مجتبی شکری درخصوص ممنوعیت فعالیت کارگاه‌های ساختمانی دارای مزاحمت‌های صوتی و... در روزهای جمعه گفت: با اتخاذ تمهیداتی از سوی معاونت شهرسازی و معماری برای کنترل و نگهداشت کارگاه‌های ساختمانی املاک در حال ساخت، شهرداران نواحی چهارگانه ضمن گشت زنی مستمر در محدوده، نسبت به ممانعت موارد خلاف شناسایی شده اقدام می‌کنند.

تحلیل خبر

نکته‌ای اساسی که به سلامت جسم و روان شهروندان بستگی مستقیم و تنگاتنگی دارد، مزاحمت‌های صوتی و ایجاد آلودگی‌های هوایی محله‌ای است که از سوی سازندگان ساختمان به‌ویژه در محدوده مرکزی شهرها به شهروندان تحمیل می‌شود و متأسفانه مورد توجه چندانِ شهرداری‌ها نیز قرار نگرفته و نمی‌گیرد.
امروزه با وجود سازه‌های صنعتی از پیش ساخته شده و آماده ویژه قسمت‌های مختلف ساختمان، به کار بردن سازه‌های سنتی که آلودگی‌های آن‌ها موجب اذیت و آزار مردم شهرها می‌شود، دیگر توجیهی ندارد و شهرداری‌ها باید سازندگان ساختمان‌ها را ملزم به استفاده از فناوری‌های روز بکنند و آسایش و آرامش شهروندان را در اولویت اقدامات خود قرار دهند و تنها در اندیشه کسب درآمد از قِبَلِ عوارض ساخت‌وساز نباشند.
در این رابطه به‌یقین اعلام ممنوعیت ساخت‌وساز در روزهای تعطیل و ساعت‌هایی که بیشتر ویژه استراحت مردم است، ازجمله حقوق مسلم شهروندی محسوب می‌شود و تخلف از آن باید در مراجع ذی‌صلاح قضایی مورد پیگیری و احقاق حق قرار گیرد.
هر ساختمان‌سازی نباید به خود اجازه دهد که به‌طورمثال راه عبور مردم را با تخلیه مصالح و یا ضایعات ساختمانی مسدود و تردد هم عابران و هم سواره‌ها را سخت و یا غیرممکن کند. همچنین خاکبرداری‌ها باید طبق اصول فنی و با رعایت ضوابط و شرایط پیش‌بینی‌شده و با جلب رضایت ساکنان محل صورت گیرد، نه اینکه سازندگان ساختمان‌ها بی‌پروا و بی‌اعتنا به خانه و زندگی همسایگان و مجاوران، انبوهی از گرد و خاک را روانه خانه آنان کنند و هیچ‌گونه احساس مسئولیت و نگرانی از اعمال قانون نداشته باشند.
چطور یک راننده با کوچکترین تخلف، به‌اصطلاح اعمال قانون و مبالغی به‌عنوان جریمه از وی اخذ می‌شود، اما آنکه به جسم و روان مردم تعرض می‌کند، از اعمال قانون معاف است؟!
چگونه می‌توان پذیرفت که ساخت یک ساختمان با انواع و اقسام خطرات و تهدیدات برای مجاوران و همسایگان آن همراه باشد اما متخلفان در این رابطه هیچ‌گونه پایبندی و وظیفه‌ای نداشته باشند؟!

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها