پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 25 اسفند 1399 ، 03 : 18

کد خبر : 22661

از 0 نفر 0

برخورد با فروش مواد محترقه از سوی واحدهای صنفی

برخورد با فروش مواد محترقه از سوی واحدهای صنفی

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از برخورد با واحدهای صنفی که اقدام به خرید و فروش مواد محترقه کنند، خبر داد.+ تحلیل خبر

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از برخورد با واحدهای صنفی که اقدام به خرید و فروش مواد محترقه کنند، خبر داد.
سرهنگ نادر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نظارت پلیس بر اماکن و صنوف عرضه کننده مواد محترقه، گفت: همه ساله در آستانه چهارشنبه‌سوری، پلیس اماکن جلساتی را با واحدهای صنفی و اتحادیه برگزار کرده و توصیه‌ها و هشدارهای لازم را به آنان ارائه می‌کند. علاوه بر آن تیم‌های گشتی و مأموران پلیس نیز با گشت‌زنی و رسیدگی به شکایات و گزارشات با موارد تخلف برخورد می‌کنند.
وی با بیان اینکه طرح‌های پلیس در سال ۹۹ نیز از چند روز پیش از آغاز اسفندماه آغاز شده است، گفت: در همین راستا نیز جلسات متعددی برگزار شده و به اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و صنوف اعلام کردیم که فروش مواد محترقه غیرمجاز و نظایر آن در واحدهای صنفی ممنوع بوده و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

تحلیل خبر

به‌یقین تغییر نگرش و رفتار همگانی در مورد شب چهارشنبه پایانی سال به‌طور ناگهانی پدیدار نشده و مستلزم طی کردن فرایندی چندساله بوده که بر اثر تأثیرگذاری عوامل متعددی از خود رونمایی کرده و در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی و .... رخ نمایانده است.
آیین شیرین و لذت‌بخش چهارشنبه‌سوری یادگار به‌جای مانده از نیاکان ما که با دلشادی و سرزندگی می‌زیسته‌اند، به‌خاطر مقاومت‌ها و مخالفت‌های گروهی از جامعه که بنا بر باورهای غلط خود، با چنین آیین‌هایی که همواره گرمی‌بخش خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه بوده، سر ستیز و دشمنی داشته‌اند، به‌تدریج مبدل به رفتارهای عکس‌العملی و تلافی‌جویانه‌ای شده و درعین‌حالی که میرایی نداشته، شادی‌بخشی را باخته و جای خود را به اضطراب، دلهره، وحشت، مرگ و .... داده است.
از سوی دیگر تغییر نگرش‌های دیگری که طی فرایندهای گوناگون در سطوحی از جامعه پدید آمده، برای برخی، کسب روزی حلال و پاک را بدون معنا و مفهوم کرده و اصلی‌ترین و محوری‌ترین ارزش را در ذهن و باور آنان، جمع‌آوری پول و سود بیشتر قلمداد کرده است، به‌گونه‌ای که پلیدی و زشتی درآمد حاصل از فروش مواد محترقه و مخربی که جز تلخی، سختی و مرگ در پی ندارد را از باورها و پایبندی‌های آنان زدوده است.
بنابراین برای رفع و دفع وضعیت موجود در رابطه با شب چهارشنبه پایانی سال، باید بر آنچه بر ما گذشته است، مروری کنیم و نظری عمیق بیندازیم، چراکه بدون شناخت دقیق و متقن واقعیت‌ها، هرگز نمی‌توان با این‌گونه مشکلات و معضلات اجتماعی مقابله و آن‌ها را از صحنه روزگار پاک کرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها