پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 22 فروردین 1400 ، 54 : 20

کد خبر : 22702

از 0 نفر 0

محسن رضایی: حدود ۱۰ هزار صفحه برنامه داریم

محسن رضایی: حدود ۱۰ هزار صفحه برنامه داریم

رضایی با بیان اینکه ما برای اقتصاد کل کشور برنامه داریم، اظهار داشت: در ایران باید آمایش سرزمینی درست کنیم، یعنی از پتانسیل‌های اقلیمی و فرهنگی درست استفاده شود. قابلیت‌های عظیم و متنوعی در کشور وجود دارد که باید برای این‌ها تقسیم کار ملی صورت گیرد، به گونه‌ای که ذوب آهن را نبریم کنار زاینده رود و زاینده رود خشک شود!+ تحلیل خبر

رضایی با بیان اینکه ما برای اقتصاد کل کشور برنامه داریم، اظهار داشت: در ایران باید آمایش سرزمینی درست کنیم، یعنی از پتانسیل‌های اقلیمی و فرهنگی درست استفاده شود. قابلیت‌های عظیم و متنوعی در کشور وجود دارد که باید برای این‌ها تقسیم کار ملی صورت گیرد، به گونه‌ای که ذوب آهن را نبریم کنار زاینده رود و زاینده رود خشک شود!
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت کشور را دو قفله کرده و ان‌شاءالله امسال باید سال باز شدن این قفل‌ها باشد؛ قفل‌هایی که بر دست و پای مردم و کشور بسته شده است.
به گزارش فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران که با موضوع «الگوی حکمرانی و ایران ۱۴۰۰» برگزار شد، با اشاره به برخی مشکلات کشور گفت: ایران نباید از برخی کشورهای منطقه عقب بماند، ایران همیشه پرچم‌دار بوده و باید در ادامه هم همین‌گونه باشد.
امسال باید سال گشایش در حکمرانی کشور باشد
رضایی تأکید کرد: امسال باید سال گشایش در حکمرانی کشور باشد، کشور را قفل کرده‌اند و این حیف است و امسال ان‌شاءالله باید سال گشایش و باز شدن قفل‌ها باشد. دولت کشور را دو قفله کرده و ان‌شاءالله امسال باید سال باز شدن این قفل‌ها باشد، قفل‌هایی که بر دست و پای مردم و کشور بسته شده است.
رضایی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ باید سال گشایش در حکمرانی کشور باشد. دولت تدبیر و امید فکر می‌کرد اگر قفل‌های خارجی را باز کند، قفل‌های داخلی خود به خود باز می‌شود. وقتی کلید را بالا بردند من می‌دانستم این کلید برای باز کردن قفل‌های داخلی نیست و من یک هزار تومانی را نشان دادم و گفتم این کلید، پول ملی ما را تحقیر می‌کند.
وی تأکید کرد: متأسفانه از بعد از دوران دفاع مقدس یک ریل‌گذاری جدیدی در فرهنگ و اقتصاد شکل گرفت و یک مدیریت جدیدی در اقتصاد و فرهنگ بوجود آمد و تحولاتی که در ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس بود، ادامه پیدا نکرد و نوعی بازگشت به گذشته در ایران شکل گرفت و این فرصت‌ها را از ما گرفت.
برای اقتصاد برنامه داریم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: درباره اقتصاد مردمی چه در سطح اقتصاد کشور، چه در سطح اقتصاد دولت، اقتصاد کسب و کارها و چه در سطح اقتصاد مردم برنامه وجود دارد؛ یعنی اینکه چه کنیم که در اقتصاد از برخی از کشورهای همسایه بیشتر از این عقب نیفتیم و از آن‌ها جلو بزنیم.
رضایی گفت: یک اقتصاد هم اقتصاد دولت است که این همه استقراض کرده و غریب ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دارد استقراض می‌کند، برای این هم باید برنامه پیاده کنیم که این برنامه طراحی شده است.
وی افزود: در حوزه اقتصاد کسب و کارها هم ما بسیاری از کارآفرینان خوب و باشخصیت را داریم که با حمایت از آن‌ها می‌توانیم تولید را افزایش دهیم؛ اما عنصر چهارم اقتصاد مردمی است که همیشه از آن غفلت شده و در دولت‌های گذشته هم بیشتر غفلت شده و ما برای این حوزه برنامه‌هایی داریم که ارائه خواهیم کرد.
خانواده‌داری و خانواده سازی را یک شغل خواهیم کرد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما خانواده‌داری و خانواده سازی را یک شغل خواهیم کرد و دو مأموریت تربیت فرزندان ایران اسلامی و مسئله سلامت را به آن می‌دهیم تا نُرم سلامت را در ایران آنقدر بالا ببریم که در مقابل یک کرونا اینگونه با مشکلات متعددی مواجه نشویم.
رضایی تصریح کرد: فعالیت خانم‌هایی که در این دو مسئولیت در خانه کار کنند شغل محسوب خواهد شد و دولت مردمی باید به آن‌ها حقوق بدهد.
وی تأکید کرد: اقتصاد دولت واقعاً اقتصاد عجیب و غریبی شده، مالیات و پول نفت که توسط دولت خورده می‌شود استقراض هم که کرده و دست در جیب مردم هم که می‌کند. برای این هم ما برنامه داریم.
رضایی با بیان اینکه ما برای اقتصاد کل کشور برنامه داریم، اظهار داشت: در ایران باید آمایش سرزمینی درست کنیم، یعنی از پتانسیل‌های اقلیمی و فرهنگی درست استفاده شود. قابلیت‌های عظیم و متنوعی در کشور وجود دارد که باید برای این‌ها تقسیم کار ملی صورت گیرد، به گونه‌ای که ذوب آهن را نبریم کنار زاینده رود و زاینده رود خشک شود! و یا اینکه هنرهای دستی میلیاردی اصفهان پول ندهند که بزرگ‌ترین صنعت ۴۰۰- ۵۰۰ ساله ما دارد از بین می‌رود. برنامه این‌ها مفصل است که در انتخابات ۹۲ حدود ۳۰۰۰ خورده صفحه شده بود و الان حدود ۱۰ هزار صفحه این‌ها را درآورده‌ایم که انشاءالله در دولت مردمی چه ما باشیم و چه هر کس دیگر اجرا خواهد کرد.

تحلیل خبر

ده هزار صفحه برنامه، چرا؟ آیا هر چه تعداد صفحات برنامه‌ها بیشتر باشد نشانه قوی بودن و جامعیت برنامه‌ریزی است؟ مسلماً همه متخصصان علم مدیریت و برنامه‌ریزان می‌دانند چنین نیست. هنر برنامه‌ریز این است که در کمترین بندها و تبصره‌ها بتواند برنامه‌ای فراگیر و قوی ارائه دهد.
جناب رضایی گفته‌اند سال 92، 3000 صفحه برنامه داشتم و اینک 10000 صفحه برنامه دارم؟ این سخن خیلی عجیب است! کجای این دو رقم نشانه افتخار است که دائماً بر تعداد صفحات برنامه افزوده شود و کاغذ سیاه شود؟ علم مدیریت و برنامه‌ریزی به کیفیت برنامه‌ها بها می‌دهد نه به کمیت آنها. چرا جناب ایشان و هر کاندیدایی که مثل ایشان برنامه دارد، برنامه‌های خود را به طور کامل در اختیار افکار عمومی قرار نمی‌دهند تا اهل‌فن اتقان و یا سستی آنها را بررسی کرده و نظر دهند؟ شاید ترس این‌گونه کاندیداها این است که رقبای آنها از برنامه‌شان استفاده کنند. خیلی خوب چه اشکالی دارد که استفاده کنند. از طرف دیگر تاریخ انتشار برنامه هر کاندیدایی و حتی ساعت و دقیقه درج آن در رسانه‌ها مشخص است و هیچ کاندیدای دیگری نمی‌تواند به نام خود، آن را تمام کند.
اما اگر استفاده از آن برنامه توسط کاندیدای پیروز باشد و این برنامه بتواند به گره‌گشایی امور کشور کمک کند، چه اشکالی بر آن مترتب است؟ و اگر از ترس نقد برنامه‌ها توسط رقبا یا نخبگان، این برنامه‌ها، پنهان می‌شود که ارزشی ندارد. پس بیاییم در دنیای جدید، عقربه‌های اندیشه‌های خود را تغییر دهیم و در گذشته نمانیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها