پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 ، 02 : 17

کد خبر : 22802

از 0 نفر 0

در پیامی توئیتری مطرح شد؛ جهانگیری: واکسیناسیون همگانی و رایگان مطالبه به حق مردم است

در پیامی توئیتری مطرح شد؛ جهانگیری: واکسیناسیون همگانی و رایگان مطالبه به حق مردم است

جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی توییتری تأکید کرد: واکسیناسیون همگانی و رایگان اقتضای عدالت در سلامت و مطالبه به حق مردم است و این امر باید به شتاب بیشتری انجام شود.+ تحلیل خبر

جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی توییتری تأکید کرد: واکسیناسیون همگانی و رایگان اقتضای عدالت در سلامت و مطالبه به حق مردم است و این امر باید به شتاب بیشتری انجام شود.
به گزارش جماران؛ اسحاق جهانگیری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: واکسیناسیون همگانی و رایگان اقتضای عدالت در سلامت و مطالبه به حق مردم است. این امر باید با شتاب بیشتری در چارچوب اولویت‌های تعیین شده و به اشکال عادلانه و شفاف انجام شود. عمل به این سیاست با استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی برای واردات و تولید داخل بیش از پیش ضروری است.

تحلیل خبر

در چند شماره قبل تحلیل خبر مربوط به فروش 200 تا 250 هزارتومانی واکسن کرونا به مردم، به تشریح این نکته پرداختیم که پس از تحمل این همه مصیبت‌های اقتصادی و رنج همه‌گیری ویروس کرونا، عاقلانه و عادلانه نیست که مردم هزینه 200 تا 250 هزار تومانی خرید واکسن کرونا را هم تحمل کنند. در این چند روز گذشته، رئیس‌جمهور و اینک معاون اول وی بر رایگان بودن واکسیناسیون تأکید کرده‌اند حال نکته ظریف اینجاست که آیا منظور از واکسیناسیون رایگان، هم رایگان بودن واکسن مربوطه و هم تزریق آن است یا آنطور که از بعضی منابع خبری شنیده می‌شود فقط تزریق آن رایگان است و خرید خود واکسن همچنان با هزینه برای برخی از مردم است؟ امیدواریم منظور، رایگان بودن هر دو باشد و فقط شامل اقشار خاصی نشود. این روزها همه سخنان با تغییر شرایط، به تفسیرهای جدید منجر می‌شود و به راحتی صد و هشتاد درجه، گفته‌ها، تغییر و تفاوت و حتی تضاد پیدا می‌کند. اگر مردم طبقه متوسط و ضعیفِ جامعه توانایی تهیه و تزریق واکسن را نداشته باشند، هم جان خودشان در خطر قرار می‌گیرد و هم جان افراد دیگر. با توجه به اینکه با جهش‌های غیرقابل پیش‌بینی ویروس کرونا، امکان دارد حتی کسانی هم که واکسن زده‌اند دوباره در معرض ابتلای نوع جهش یافته آن که از کشورهای مختلف می‌آیند واقع شوند، انتقال آن از طریق افرادی که واکسن نزده‌اند به مراتب بیشتر خواهد بود. پس در سطح اول مبارزه با این ویروس باید همه واکسینه شوند تا هیچ دری برای نفوذ مجدد این ویروس در سطح اول باز نباشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها