پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 ، 15 : 17

کد خبر : 22820

از 0 نفر 0

آغاز استفاده از رمزارز برای واردات کالا

آغاز استفاده از رمزارز برای واردات کالا

بعد از ابلاغیه بانک مرکزی درخصوص مجاز بودن استفاده از رمزارز برای واردات کالا از سوی شبکه بانکی و صرافی‌ها، کانون صرافان ایران اعلام کرده شبکه گسترده صرافان کشور آمادگی استفاده از ارزهای دیجیتال جهت واردات کالا را دارند.+ تحلیل خبر

بعد از ابلاغیه بانک مرکزی درخصوص مجاز بودن استفاده از رمزارز برای واردات کالا از سوی شبکه بانکی و صرافی‌ها، کانون صرافان ایران اعلام کرده شبکه گسترده صرافان کشور آمادگی استفاده از ارزهای دیجیتال جهت واردات کالا را دارند.
به گزارش ایلنا، پیرو اطلاعیه بانک مرکزی درخصوص تدوین ضوابط ناظر و چگونگی استفاده از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی، به اطلاع می‌رساند در شرایط حساس کنونی و محدودیت‌های تحمیل شده در نقل و انتقالات بین‌المللی، تصمیم مجموعه حاکمیت و به تبع آن بانک مرکزی درخصوص استفاده از پتانسیل رمزارزها در مراودات بین‌المللی، ابلاغ آن – هرچند دیر- نویدبخش تسهیل در مراودات مالی در آینده نه چندان دور خواهد بود.

تحلیل خبر

استفاده از رمزارزها (ارزهای دیجیتال) در سراسر جهان به طور چشمگیری افزایش یافته است، به طوری که بسیاری از کارشناسان معتقدند معادلات آینده اقتصادی جهان را باید بر اساس ارزهای دیجیتال شکل داد. از زمان تولد ارزهای دیجیتال تا امروز واکنش دولت‌ها و بازارهای جهانی دچار تغییرات زیادی شده و از مقابله در ابتدای کار، به قانونی رسمی شدن بالاخص در یک سال اخیر رسیده است و روز به روز بر تعداد کشورهایی که این ارزها را در معادلات اقتصادی و قانونی خود به رسمیت می‌شناسند و از آن بهره می‌گیرند افزوده می‌شود، بی‌شک در آینده همگان ناگزیر به استفاده از این ارزها خواهند بود و کسانی که شرایط را برای استفاده بدون مشکل از رمزارزها فراهم نکنند، از اقتصاد و بازارهای جهانی عقب
می‌مانند.
در کشور ما نیز هم بنگاه‌های اقتصادی و هم مدیران اقتصادی به خوبی به این مسئله واقفند و می‌بینیم که شرایط برای استفاده بازرگانان، تجار و شرکت‌های تجاری تسهیل و موانع پیش رو برداشته می‌شود. مسئله‌ای که در این میان باید به سرعت برای آن چاره‌اندیشی شود، وضع قوانین و مقررات حقوقی و مالی کارآمد است. بی‌تردید با رونق گرفتن استفاده از رمزارزها و جایگزین کردن ارزهای دیجیتال با ارزهای رایج قبلی، نیاز به داشتن قوانین مشخص، دقیق و جزئی ناگزیر خواهد بود و نمی‌توان صرفاً به قانونی دانستن معاملات در این بستر اکتفا کرد. اینکه در آینده نزدیک حتی ممکن است حجمی از تراکنش‌های داخلی نیز در بستر رمزارزها صورت گیرد، دور از ذهن نیست، بنابراین داشتن قوانینی دقیق و شفاف می‌تواند به تسهیل فضای کسب و کار چه در حوزه بین‌المللی و چه در حوزه تجارت داخلی کمک کند.
نکته دیگر اینکه در جهان امروز، تغییرات بسیار سریع و لحظه‌ای اتفاق می‌افتد، بنابراین برای همگام شدن با این تغییرات نباید زمان را از دست داد. اتخاذ تصمیمات درست و به موقع در بخش‌های مختلف می‌تواند اقتصاد کشور را در رده کشورهای پیشرو قرار داده و کشورمان را از فاز «درحال توسعه» به «توسعه یافته» نزدیک‌تر کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها