پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 24 اردیبهشت 1400 ، 42 : 16

کد خبر : 22941

از 0 نفر 0

سخنگوی قوه قضاییه: بازداشت بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل قوه قضاییه دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری

سخنگوی قوه قضاییه: بازداشت بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل قوه قضاییه  دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری

پس از حضور ابراهیم رئیسی در رأس قوه قضائیه امیدهایی برای برخورد با فساد در دستگاه قضایی به وجود آمده و گام‌هایی نیز در این رابطه برداشته شده است.+ تحلیل خبر

پس از حضور ابراهیم رئیسی در رأس قوه قضائیه امیدهایی برای برخورد با فساد در دستگاه قضایی به وجود آمده و گام‌هایی نیز در این رابطه برداشته شده است.
به گزارش فرارو، سخنگوی قوه قضاییه درباره برخورد با تخلفات در قوه قضائیه توضیحاتی ارائه کرد.
غلامحسین اسماعیلی در این رابطه گفت: همکاران ما در واحدهای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، ۲۳۷ نفر از کارچاق کن و دلالان را شناسایی کردند. همچنین دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضاییه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.
او افزود: در سال ۹۹ مجموعه عملکرد دادسرای انتظامی قضات به نسبت سال ۹۸ با ۳۸ درصد رشد عملکردی مواجه بوده است.
به گفته سخنگوی دستگاه قضایی: انجام بازرسی‌های دوره‌ای و بررسی دقیق و عملکرد بیش از هزار قاضی، انجام بازرسی‌های پنهان از چند استان، تهیه و تنظیم کارنامه قضایی برای تمامی قضات کشور که در نتیجه این کارنامه تعدادی از قضات کشور مورد تشویق قرار گرفتند. تعدادی از قضات متخلف شناسایی و تعدادی تعلیق و تعدادی سلب صلاحیت شدند که این عدد قضات متخلف حداقلی است.
پس از حضور ابراهیم رئیسی در رأس قوه قضائیه امیدهایی برای برخورد با فساد در دستگاه قضایی به وجود آمده و گام‌هایی نیز در این رابطه برداشته شده است.

تحلیل خبر

جراحی و پاکسازی قوه قضاییه از قضات، پرسنل، کارشناسان و مخصوصاً وکلای متخلف، کار بسیار خوب و پسندیده‌ای بود که اگر این روش به صورت مستمر انجام گیرد، افراد معلوم‌الحال و فاسد اجازه ورود به این مجموعه حساس و مهم را که با احقاق حقوق مردم سر وکار دارد به خود نخواهند داد و به تدریج به سالم‌سازی جوّ حاکم بر این مجموعه منجر خواهد شد. آن طور که در قرآن مجید و حتی سایر کتب آسمانی آمده، قوام و دوام هستی به برپایی «عدالت» است. اگر مردم و مخصوصاً مظلومین احساس کنند که پناهگاهی جهت دادخواهی دارند با خیال راحت و امید و آرزو به آنجا مراجعه خواهند کرد و با احقاق حق آنها، جلو تعدیات و تجاوز متجاوزین به حقوق مردم سد خواهد شد. متأسفانه بعضی مواقع مکر و حیله برخی از افراد و مظلوم‌نمایی و زیاده‌خواهی آنها، به ویژه از طرف وکلایی که به حق و انصاف و عدالت، اصلاً فکر نمی‌کنند و تمام تمرکزشان بر جلب منافع و زد و بند است، سعی در تطمیع یا تهدید قضات شریف و مراکز داوری می‌کنند. این‌ها کار اصلی‌شان کمک به قضاوت و افراد ذیحق نیست بلکه دنبال دلال گری و واسطه بازی هستند تا از طریق نامشروع به آب و نان و اغراضی برسند. اگر مسئولان محترم قوه قضاییه و بازرسان و مسئولان ذیربط به همین شیوه و جدیتی که در این مدت برخورد کردند همین روش را ادامه دهند مسلماً به نتایج خوب و شایسته‌ای خواهند رسید. بهتر است دایما شماره تلفن و شماره پیامکی هم به مردم اعلام کنند تا هر کس اطلاعاتی از افراد متخلف در هر رده‌ای دارد، بفرستند و فضا را برای متخلفان و خطاکاران ناامن
کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها