جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 25 خرداد 1400 ، 23 : 17

کد خبر : 23157

از 0 نفر 0

رئیس سازمان صمت مازندران خبر داد؛ افزایش قیمت نان پس از انتخابات

رئیس سازمان صمت مازندران خبر داد؛ افزایش قیمت نان پس از انتخابات

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های نانوایی‌ها قیمت نان پس از انتخابات افزایش خواهد یافت.+ تحلیل خبر

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های نانوایی‌ها قیمت نان پس از انتخابات افزایش خواهد یافت.
حسینقلی قوانلو در نشستی با خبرنگاران از رشد بیش از ۱۲۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری نسبت به سال ۹۷ تا ۵ برابر افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه میزان تورم در استان دو درصد کمتر از میانگین کشوری در سال قبل است، خاطرنشان کرد: میزان درآمد خانوارهای استان مازندران رتبه سوم کشوری را دارد و با این حال رتبه اول کمترین تورم را در کشور داشتیم.
به گزارش ایسنا، رئیس سازمان صمت مازندران با تأکید بر ایجاد سرمایه‌گذاری برای تحقق اشتغال یادآور شد: رشد سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده برصنعت استان اثر خواهد داشت.
رئیس سازمان صمت مازندران گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های نانوایی‌ها قیمت نان پس از انتخابات افزایش خواهد یافت.

تحلیل خبر

اگر این خبر همانند برخی اخبار حساس، تکذیب نشود و واقعاً از قبل به مسئولین استانی مانند رئیس سازمان صمت استان مازندران گفته‌اند یا خودشان تصمیم گرفته‌اند که بعد از انتخابات، قیمت نان را گران کنند، چند سؤال ذهن مردم را مشغول می‌کند؟
1-چرا از همین حالا قیمت نان را گران نمی‌کنند؟ مگرچه فرقی دارد که قبل یا بعد از انتخابات، گرانی نان رخ دهد؟ آیا گران شدن نان، بعد از انتخابات، مردم را بیشتر ناراحت می‌کند یا قبل از انتخابات؟
2-آیا به مصداق ضرب‌المثلی که می‌گوید « هر وقت سر همسایه‌ات را تراشیدند، سر خودت را آماده کن» این گرانی نان نصیب سایر استان‌ها، بعد از انتخابات نیز خواهد شد؟
3-آیا پس از انتخابات علاوه بر نان، سایر اجناس و اقلام مصرفی مردم در نوبت افزایش قیمت‌ها قرار خواهند گرفت؟ و اگر چنین شود مردم چه قضاوتی خواهند کرد؟
4-آیا این پیام گرانی نمی‌خواهد به مردم بگوید شما هر کاندیدایی را جهت ریاست جمهوری انتخاب کنید باز نتیجه فرقی نمی‌کند و گرانی و تورم همان مسیر آشنایش را خواهد پیمود؟
5-توقع و انتظاری که مسئولان، قبل از انتخابات و بعد انتخابات از مردم دارند جهت حضور در صحنه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی چیست؟
6-آیا رضایت ملی و همگانی مردم پس از هر اقدام سراسری، بزرگترین پاسداشت و ارج‌گذاری به حضور آنان نیست؟ چقدر این رضایت‌مندی برای مسئولین ارزشمند است و چقدر انتظار تکرار آن در شرایط مورد نیاز را دارند؟
از جمع‌بندی پاسخ به سؤالات فوق، خودبه‌خود تحلیل خبر موردنظر متولد می‌شود و انتظارات و توقعات متقابل مسئولان و مردم، منصفانه، منطقی و دوطرفه می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها