پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 13 تیر 1400 ، 19 : 17

کد خبر : 23288

از 0 نفر 0

وزیر ارتباطات: یکی از علل اختلال اینترنت در روز جمعه جلوگیری از فروش سؤالات کنکور بود

وزیر ارتباطات:  یکی از علل اختلال اینترنت در روز جمعه جلوگیری از فروش سؤالات کنکور بود

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به اختلالات اخیر تلفن همراه و ارتباط آن با قطعی برق گفت: فرآیند قطعی برق ما را متأثر کرد اما اختلال روز جمعه، علی‌رغم تمهیداتی که انجام شد، بحث برگزاری کنکور بود. خیلی از کنکوری‌ها به علت احتمال لو رفتن سؤالات در فضای مجازی امنیت روانی نداشتند، البته سازمان سنجش هم نسبت به این موضوع حساسیت داشت که  این حساسیت به جا است. + تحلیل خبر

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به اختلالات اخیر تلفن همراه و ارتباط آن با قطعی برق گفت: فرآیند قطعی برق ما را متأثر کرد اما اختلال روز جمعه، علی‌رغم تمهیداتی که انجام شد، بحث برگزاری کنکور بود. خیلی از کنکوری‌ها به علت احتمال لو رفتن سؤالات در فضای مجازی امنیت روانی نداشتند، البته سازمان سنجش هم نسبت به این موضوع حساسیت داشت که  این حساسیت به جا است. درخواست شد که در حوزه‌های امتحانی اینترنت ۳g و ۴g فعال نباشد که قطعاً این مورد در همسایگی نقاطی که کنکور در آن جا در حال برگزاری بود تأثیرگذار است. البته زیان اختلالات ایجاد شده از سود آن بیشتر است بنابراین باید سال آینده برای این موضوع فکر دیگری کرد.

تحلیل خبر

آیا علم و منطق می‌پذیرد که به خاطر جلوگیری از لو رفتن سؤالات کنکور، تلفن همراه و اینترنت قطع یا ضعیف شود؟ گرچه خود وزیر ارتباطات هم این روش را روش اصولی و صحیح ندانسته و ضرر آن را بیش از منافع آن قلمداد کرده و گفته‌اند در سال‌های آتی باید فکر دیگری برای آن کرد، با این توصیف اتخاذ بعضی از تصمیمات اینچنینی، بسیار ابتدایی و تعجب‌آور بوده و در قرن حاضر، جای بسی تأسف و شگفتی است. در دنیایی که سرّی ترین کارهای نظامی، اطلاعاتی، بانکی و ... با همین ابزار الکترونیکی و مدرن انجام می‌گیرد و ضریب امنیت آنها این قدر بالاست که هزاران هکرهای قدرتمند و تخصصی نمی‌توانند در آن نفوذ کنند، چطور ما برای حفظ چند سؤال کنکور این قدر درمانده می‌شویم که به جای بالا بردن لایه‌های امنیت سؤالات کنکور، اینترنت و خطوط تلفن همراه و احیاناً برق را قطع می‌کنیم! اگر کسی به خاطر بیماری وخیم پایش به پزشک مراجعه کند و پزشک ببیند که باید جراحی پیچیده‌ای بر روی پای او با صرف ساعت‌ها وقت و انرژی انجام دهد لذا پیشنهاد قطع پا که روشی آسان‌تر و راحت‌تر است را به بیمار و همراهان بدهد، چه قضاوت و برخوردی از سوی بیمار و همراهانش انتظار خواهد داشت؟
ما نباید همیشه آسان‌ترین و راحت‌ترین راه‌حل را انتخاب کرده و خود را از فکر کردن و راه‌حل یابی خلاص کنیم! امیدواریم زمانی فرابرسد که از قافله پیشرفت و نوآوری عقب نباشیم و با سرافرازی و بالندگی، دوش به دوش جهانیان و حتی جلوتر از آنها در همه امور بدرخشیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها