پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 21 تیر 1400 ، 15 : 17

کد خبر : 23350

از 0 نفر 0

استاندار بوشهر: معتقدیم بستن مطبوعات هنر نیست از همه اهالی مطبوعات چه رسانه‌هایی که با دولت همراهی کردند و چه منتقدان، قدردانی می‌کنم

استاندار بوشهر:  معتقدیم بستن مطبوعات هنر نیست از همه اهالی مطبوعات چه رسانه‌هایی که با دولت همراهی کردند و چه منتقدان، قدردانی می‌کنم

استاندار بوشهر گفت: اعتقادمان بر این بود که به سمت طرح دعوا و شکایت از مطبوعات نرویم چرا که معتقدیم بستن مطبوعات هنر نیست.+ تحلیل خبر

استاندار بوشهر گفت: اعتقادمان بر این بود که به سمت طرح دعوا و شکایت از مطبوعات نرویم چرا که معتقدیم بستن مطبوعات هنر نیست.
به گزارش ایسنا، عبدالکریم گراوند در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات بوشهر از تلاش اهالی مطبوعات بوشهر، رسانه‌های منتقد و کسانی که دل در گرو توسعه استان بوشهر دارند تشکر کرد و اظهار کرد: نقد اگر سازنده باشد موجب رشد و توسعه است، بنابراین از همه اهالی مطبوعات چه رسانه‌هایی که با دولت همراهی کردند و چه منتقدان، قدردانی می‌کنم.
استاندار بوشهر همچنین عنوان کرد: اعتقادمان بر این بوده است که به سمت طرح دعوا و شکایت از مطبوعات نرویم زیرا معتقدیم بستن مطبوعات هنر نیست. حل و فصل مشکلات و نیازهای خانه مطبوعات بوشهر را در دستور کار قرار می‌دهیم و معاون عمرانی را برای رسیدگی به این نیازمندی‌ها مأمور می‌کنم.
گراوند تصریح کرد: انتظار است مدیریت شهری در بوشهر با قوت از خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر حمایت کند.
وی عنوان کرد: نشستی ویژه برای بررسی وضعیت مکان فعالیت خانه مطبوعات بوشهر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای مربوط برگزار خواهیم کرد.
۷۷ درصد مخاطبان به اخبار صدا و سیمای مرکز بوشهر اعتماد دارند
سید حسین ناظر نیز در این در نشست بیان کرد: در استان بوشهر شاهد تعامل دو طرفه بین استانداری و رسانه ملی هستیم.
وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، صدا و سیمای بوشهر زیر نظر استان فارس بود اما با آغاز جنگ تحمیلی با فعالیت یک فرستنده رادیویی در مهرماه سال ۵۹ از استان فارس مستقل شد و فعالیت خود را با آژیر قرمز و اعلامیه‌های مربوط به جنگ فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرکل صدا و سیمای بوشهر خاطرنشان کرد: در سال ۶۱ با افتتاح فرستنده کوه مند در استان فعالیت تلویزیونی شبکه بوشهر، سال ۶۷ شبکه استانی رادیو و در سال ۸۳ فعالیت شبکه استانی بوشهر شروع شد.
ناظر با بیان اینکه صدا و سیمای بوشهر تاکنون ۱۵ مدیرکل داشته است یادآور شد: این مرکز چهار شهید، هشت جانباز و دو آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
در این نشست اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات هم درباره نکاتی از جمله ارائه تسهیلات بانکی به خبرنگاران، محل فعالیت خانه مطبوعات، برگزاری آیین ویژه روز خبرنگار و... سخن گفتند.

تحلیل خبر

بدون تردید در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات که با مدرن‌ترین ابزار و وسایل در «کسری از ثانیه» همه مردم سراسر این کره خاکی، از همه‌چیز آگاه می‌شوند، جای هیچگونه تردیدی نیست که هیچ حکومتی نمی‌تواند با رسانه‌های گروهی و از جمله مطبوعات، مقابله و برخورد قهرآمیز کند. همچنین بدون شک، زمان که می‌گذرد و قدم در روزها، ماه‌ها و سال‌های آینده می‌نهیم با سرعت چشمگیرِ نوآوری‌ها در عرصه فناوری اطلاعات و علوم مربوطه، به ابزارها و وسایل شگفت‌انگیزتری خواهیم رسید که با هیچ فیلتر و محدودیتی نمی‌توان آن را مسدود و از دسترس مردم خارج کرد. پس عاقلانه‌ترین کار این است که اصل مسلم نفوذ روزافزون رسانه‌ها را بپذیریم و به آنها میدان دهیم تا به روشنگری و نقد و نقادی امور بپردازند و با شفاف کردن همه رفتارها و عملکردها، جرات خطا را از خطاکاران و ضعف را از مدیران سلب کرده و جوّی فراهم شود که فقط افراد قوی و توانمند بتوانند مسئولیتی را بپذیرند و در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند. گرچه مطبوعات نسبت به فضای مجازی، تحت مراقبت شدیدتری است و به اندازه فضای مجازی، آزادی عمل ندارد اما دیر یا زود، این دو فضا در یکدیگر ادغام و همسان خواهد شد پس چه بهتر که مسئولان کشوری و لشکری هرچه زودتر به استقبال چنین فضای مثبتی بروند و به جای ارائه طرح‌هایی توسط برخی نمایندگان مجلس که بر مبنای آن می‌خواهند فضای مجازی را محدود کنند، به باز کردن دست رسانه‌ها و به ویژه مطبوعات همت گمارند و قوانینی را تصویب کنند که به رسانه‌ها آزادی عمل بیشتری را بدهد و این افتخار را نصیب خود کنند که آیندگان بگویند مجلسی آزاده و روشن‌بین در مقطعی از تاریخ کشور شکل گرفت که با اوج دادن رسانه‌ها، کشور را وارد فاز برتر و پیشرفته‌ای کرد. قوای اجرایی و قضایی هم از مجلس بخواهند در این برهه حساس از تاریخ کشور، گام بلندی را بردارد. به‌هرحال چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه به استقبال فضای رسانه‌ای مدرن برویم و چه به ضدیت با آن بپردازیم، آینده، فاتحانه، از آنِ اختراعات و نوآوری‌های علوم ارتباطات و الکترونیک و اوج گرفتن رسانه‌های جمعی و گروهی مجازی و حقیقی و فروریختن همه دیوارهای محدودکننده خواهد بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها