پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 9 مرداد 1400 ، 01 : 17

کد خبر : 23447

از 0 نفر 0

واکنش جهانپور به درگذشت مدعی درمان کرونا

واکنش جهانپور به درگذشت مدعی درمان کرونا

سید محمد موسوی مؤسس پیک شفا و مدعی درمان قطعی کرونا با روش‌های ابداعی اصطلاحاً طب سنتی، به دنبال ابتلا به کرونا درگذشت!+ تحلیل خبر

سید محمد موسوی مؤسس پیک شفا و مدعی درمان قطعی کرونا با روش‌های ابداعی اصطلاحاً طب سنتی، به دنبال ابتلا به کرونا درگذشت!
به دنبال درگذشت مؤسس پیک شفا و مدعی درمان قطعی کرونا با روش‌های ابداعی اصطلاحاً طب سنتی در اثر کرونا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، گفت: مسیر کار علمی در طب مشخص است و داعیه و ادعا بدون ابتنا به شواهد و مدارک، بیراهه است.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، دکتر کیانوش جهانپور در صفحه توئیترش نوشت:
سید محمد موسوی مؤسس پیک شفا و مدعی درمان قطعی کرونا با روش‌های ابداعی اصطلاحاً طب سنتی، به دنبال ابتلا به کرونا درگذشت!
خداوند وی را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد و از سر تقصیرات همه ما بگذرد.مسیر کار علمی در طب مشخص است و داعیه و ادعا بدون ابتنا به شواهد و مدارک، بیراهه است.

تحلیل خبر

واکنش رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت به خبر درگذشت این مدعی درمان کرونا، یادآور یکی از مشکلاتی است که با شیوع کرونا شاید به نوعی بیشتر خود را نشان داد.
ایجاد مراکز و واحدهایی با عنوان «طب سنتی» و «طب اسلامی» در سال‌های اخیر رو به فزونی گذاشته و اگر چه بعضی از این مراکز بعضاً با گذراندن مدارج علمی دانشگاهی و اخذ مجوز از وزارت بهداشت، در حال فعالیت هستند؛ اما تعداد کثیری نیز صرفاً با گذراندن دوره‌های کوتاه مدت تا حتی بدون گذراندن دوره‌های تخصصی مشغول به فعالیت هستند و برای مشتریان خود نسخه درمانی و دارویی تجویز می‌کنند.
بدون شک وجود و فعالیت این واحدهای صنفی و مراکز از چشم ناظران دور نیست، اما به نظر می‌رسد موضع وزارت بهداشت در قبال این گونه فعالیت‌ها و حتی مقوله طب سنتی و طب اسلامی، موضعی دوگانه و به اصطلاح کج دار و مریز است. اگر چنین نبود، بازرسان وزارت بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان، می‌توانستند قاطعانه و برابر قانون با این گونه موارد برخورد کنند و مردم را به صراحت از مراجعه و عمل به تجویزات آنها برحذر دارند.
جالب اینجاست که برخی از مدعیان این عرصه، آنقدر با صراحت و محکم ادعاهای نادرست خود را مطرح می‌کنند که در مدت زمان کوتاهی ویدئوها و اخبار آنها دست به دست و اصطلاحات وایرال می‌شود و طبیعتاً کسب و کارشان رونق می‌گیرد! اما باز هم برخوردی جدی صورت نمی‌گیرد و حتی همین الان هم می‌بینیم که برخی از این مراکز همچنان داروهایی برای کرونا تجویز می‌کنند و این مسئله آنجا بدتر می‌شود که در برخی موارد از نام ائمه یا عناوین دینی برای رونق کسب و کار خود استفاده کرده و در واقع مردم را نسبت به دین هم بدبین می‌کنند.
نباید فراموش کنیم که مقوله بهداشت و درمان، مقوله‌ای بسیار مهم و جدی است و نباید سلامت افراد جامعه با انفعال و مماشات به خطر بیفتد. البته منظور نفی کامل طب سنتی و طب اسلامی نیست، بلکه هدف مقابله با تهدید سلامت جامعه و ترویج خرافات و روش‌های غیرعلمی و نادرست در میان مردم است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها