پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 2 شهریور 1400 ، 27 : 18

کد خبر : 23585

از 0 نفر 0

آمار ابتلا به کرونا در چین به صفر رسید

آمار ابتلا به کرونا در چین به صفر رسید

برخی از منتقدان صحت ارقام گزارش شده از سوی چین را زیر سؤال برده‌اند و می‌گویند که از سوی دولت پکن فشارهایی بر دولت‌های محلی برای تخمین تعداد مبتلایان اعمال می‌شود.+ تحلیل خبر

برخی از منتقدان صحت ارقام گزارش شده از سوی چین را زیر سؤال برده‌اند و می‌گویند که از سوی دولت پکن فشارهایی بر دولت‌های محلی برای تخمین تعداد مبتلایان اعمال می‌شود.
دولت چین هیچ مورد جدید ابتلا به کرونای محلی را ثبت نکرده است که این نشان می‌دهد شیوع دوباره کرونا در هفته‌های اخیر در این کشور تحت کنترل قرار گرفته است.
به گزارش بی بی سی، بازگشت آمار ابتلا کرونا به صفر در چین چند هفته پس از شیوع تازه کرونا در شهر نانجینگ شرقی است.
این شیوع تازه مرتبط با نوع دلتای کرونا بود که به ده‌ها شهر دیگر چین گسترش یافت.
برخی از منتقدان صحت ارقام گزارش شده از سوی چین را زیر سؤال برده‌اند و می‌گویند که از سوی دولت پکن فشارهایی بر دولت‌های محلی برای تخمین تعداد مبتلایان اعمال می‌شود.
آمار رسمی چین در مورد ویروس کرونا بیست و یک مورد جدید وارداتی را ثبت کرده است - افرادی که پس از آلوده شدن به این ویروس در خارج به کشور بازگشته‌اند.

تحلیل خبر

چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان از جمعیتی بیش از 1 میلیارد و 411 میلیون نفر برخوردار است. باتوجه به شیوع پرسرعت ویروس کرونا و جهش‌های پی در پی آن، اگر این کشور با هر کشوری در روی کره زمین مقایسه کنیم باید بخش زیادی از مبتلایان و فوتی‌های کرونا را به خود اختصاص می‌داد ولی چه شده است که در اولین روزهای پیدایش این ویروس که فقط در چین بود و هیچ کشوری از آن شناختی نداشت، یکدفعه چین (همانند کشورهای باتجربه) توانست در ووهان آن را مهار کند؟ و امروز هم اعلام کند که میزان ابتلا به این ویروس در آن کشور به «صفر» رسیده است؟ در حالی که هیچ کشور دیگری چنین ادعایی ندارد! آیا تاریخچه بیش از 5/1 ساله تولد کرونا و درگیر شدن تمام کشورهای جهان با آن، نشان نمی‌دهد که بدون تجربه قبلی، همه مات و مبهوت در نحوه مبارزه و مقابله با کرونا درمانده بودند ولی چین همچون یک استاد باتجربه توانست آن را کاملاً مهار کند؟ بالاخره یک زمانی دنیا خواهد فهمید که ویروس کرونا، ساخته دست بشر در آزمایشگاه‌های فوق سرّی بوده و از یک کشوری برخاسته است.
به نظر شما آن زمان به جز چین، کشور دیگری به پای میز محاکمه بین‌المللی خواهد آمد؟


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها