پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 3 شهریور 1400 ، 59 : 17

کد خبر : 23594

از 0 نفر 0

روزهای سیاه کرونایی یکی سیاه تر از دیگری ؛ مرگ ۷۰۹ نفر طی ۲۴ ساعت

روزهای سیاه کرونایی یکی سیاه تر از دیگری ؛ مرگ ۷۰۹ نفر طی ۲۴ ساعت

طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و این ویروس بار دیگر یک رکورد جدید تلفات روزانه را به نام خود ثبت کرد.+ تحلیل خبر

طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و این ویروس بار دیگر یک رکورد جدید تلفات روزانه را به نام خود ثبت کرد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا طی مرداد ماه تلفات روزانه را چندین بار جابجا کرد و ۳۱ مرداد ماه به رکورد بی‌سابقه مرگ ۶۸۴ طی ۲۴ ساعت رسید.
اما با گذشت دو روز از شهریور، کرونا نشان داد که قصدی برای عقب‌نشینی ندارد و درصدد کسب رکوردهای تازه است.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۷۰۹ نفر در طول ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۳ هزار و ۳۵۷ نفر رسید.
بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۰ هزار و ۶۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۴۸۷ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.
تاکنون سه میلیون ۹۹۳ هزار و ۲۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
۷ هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۲۸ میلیون و ۹۳ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
تاکنون ۱۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۷۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۳۴ دُز رسید.افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتماً در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.
در شبانه روز گذشته، بیش از ۵۷۲ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
به گزارش ایرنا، ایران اکنون در خیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید، به سر می‌برد.
ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی با استناد به یک برآورد بین‌المللی هشدار داد اگر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌اعتنایی شود تعداد تلفات ویروس کرونا به ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز خواهد رسید.
تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد.
ویروس کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

تحلیل خبر

هر چه زمان می‌گذرد به جای کنترل افسارگسیختگی ویروس کرونا در ایران، تعداد مبتلایان و قربانیان افزایش می‌یابد. امروز برای اولین بار آمار جانباختگان کرونا از مرز 700 نفر در 24 ساعت گذشت! خبری که با افزایش هر «یک نفر» چند خانواده و فامیل را داغدار می‌کند. عده زیادی از مبتلایان نیز که فوت نکرده‌اند، به طرز وحشتناکی درگیر با این ویروس هستند و بخش زیادی از ریه خود را از دست داده‌اند و یا سایر اعضا و جوارح آنها درگیر با این ویروس شده
است.
البته آمار 700 نفر طبق اعلام
چندباره مسئولان ذیربط را باید دو سه برابر محاسبه کرد. اما آثار تجمعات اخیر هنوز نمایان نشده است و به احتمال قوی در روزهای آینده، این آمار افزایش خواهد یافت. امروز جامعه ما همانند سرنشینان آن کشتی هستند که اگر یک نفر کم‌عقلی کرده و آن را سوراخ کند، همه با هم غرق می‌شوند. حضور در تجمعات مرگ‌بار عروسی‌ها، جشن تولدها، دورهمی ها و عزاداری‌ها نه فقط شرکت‌کنندگان آن را به دام مرگ و خطر می‌اندازد بلکه سایر افراد بی‌گناه که عاقلانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌کنند، مبتلا می‌کند.
چرا که رفت و آمد «آن مقصران» در جامعه بقیه را هم که با آنها در ارتباط هستند، به دام مرگ می‌فرستد. نه فقط مسئولان و تشویق‌کنندگان مردم برای حضور در این تجمعات، در این مرگ و میرها مقصرند بلکه خود شرکت‌کنندگان هم که عقل خدادادی را به کار نمی‌گیرند و صرفاً براساس احساسات در اجتماعات حاضر می‌شوند، گنهکار و مقصرند. اما طبق نظر کارشناسان و مسئولان بهداشت کشور و جهان، کووید 22 که حاصل ترکیب سویه‌های کنونی ویروس کرونا از جمله نوع بتا، دلتا و گاما می‌باشد کشندگی و مقاومت آن در برابر واکسن بیشتر و بسیار خطرناکتر است.
این ویروس واکسن گریز که درحال ظهور و فراگیر شدن تا چند ماه آینده است، به ایران هم ‌خواهد رسید. مسئولان ذیربط از همین حالا برنامه‌ریزی برای پیشگیری کنند که اگر در مرحله پیشگیری شکست خوردند، قطعاً در مرحله درمان، غافلگیر شده و خیل عظیمی از مردم، با خطر مرگ مواجه خواهند شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها