پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 7 شهریور 1400 ، 07 : 18

کد خبر : 23612

از 0 نفر 0

اعضای کمیسیون اصل نود از زندان اوین بازدید می کنند

اعضای کمیسیون اصل نود  از زندان اوین بازدید می کنند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به ورود این کمیسیون به موضوع تصاویر منتشر شده از زندان اوین گفت: هیئتی از کمیسیون اصل نود از زندان اوین بازدید می‌کند.+ تحلیل خبر

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به ورود این کمیسیون به موضوع تصاویر منتشر شده از زندان اوین گفت: هیئتی از کمیسیون اصل نود از زندان اوین بازدید می‌کند.
به گزارش رویداد۲۴ ،علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ، با اشاره به ورود این کمیسیون به موضوع تصاویر منتشر شده از زندان اوین، گفت: هیئتی از کمیسیون اصل نود از زندان اوین بازدید می‌کند.
وی ادامه داد: به دنبال مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون اصل نود برای پیگیری اتفاقات زندان اوین و تصاویر منتشر شده از آن، کمیته قضایی کمیسیون اصل نود در حال پیگیری این موضوع است
نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: طی روزهای آتی اعضای کمیسیون ضمن برگزاری جلسه با مسئولان قضایی و سازمان زندان‌ها، بازدیدی از زندان اوین انجام خواهند داد.

تحلیل خبر

گرچه بازدید نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اصل نود از زندان اوین و تحقیق و تفحص جهت مشخص شدن واقعیات تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی از شکنجه زندانیان، امری لازم و ضروری است و باید نه به صورت موردی بلکه به صورت مجموعه‌ای و جامع از هرگونه شکنجه و آزار و اذیت زندانیان جلوگیری به عمل آید اما مگر نمایندگان مجلس در طول 4 سال دوره نمایندگی خویش، چند بار می‌توانند از زندان‌ها، آن‌هم زندان‌های سراسر کشور، بازدید کنند؟ و چقدر می‌توانند همه زوایای زندان‌ها و مراکز نگهداری افراد را تحت نظر مؤثر قرار دهند؟ مطمئناً این بازدیدها به هر صورت انجام گیرد، نمی‌تواند به طور کامل، تخلفات و خطاها و روش‌های غلط را محو کند پس باید راه دیگری را انتخاب کرد که هم به مسئولان گزارش داده و هم مردم را در جریان قرار دهد. پیشنهاد و تأکید ما این است که رئیس‌جمهور و رئیس
قوه قضاییه دستور دهند که مسئولان زندان‌ها اجازه داده مطبوعات و رسانه‌های رسمی، هر یک ماه یکبار با زندانیان ارتباط برقرار کنند و از تمام زوایای زندان، زندانیان، زندانبانان و مسئولان زندان، گزارش و مصاحبه تهیه کرده و بگذارند که مطبوعات و رسانه‌ها بدون سانسور آنها را منتشر کنند.
این روش، بهترین روش حذف همه خشونت‌ها و بدرفتاری‌های درون زندان و سلول‌هاست. این روش جلوی ماجراهایی همانند ماجرای زندان اوین را می‌گیرد و فضای زندان‌ها را شفاف و پالایش می‌کند. از طرف دیگر مردم هم بنا به اعتمادی که به مطبوعات و رسانه‌های رسمی دارند با خیال راحت در جریان مسائل زندان‌ها قرار گرفته و امنیت خاطر پیدا می‌کنند. همچنین خانواده‌های زندانیان ‌هم پناهگاهی همچون مطبوعات و رسانه‌های رسمی داخلی پیدا ‌کرده و مجبور نمی‌شوند که با رسانه‌های خارجی مصاحبه و مسائل خود را مطرح کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها